نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انتخاب 25 طرح ویژه درجشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب،خاک و محیط زیست

به گزارش ایرنا، دکتر حسینعلی بهرامی روز شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست در مصلی تهران به ایرنا گفت: برخی از فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه برای نخستین بار ارائه شده است و حتی برخی طرح ها در مرحله نخست کار قرار دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به همپوشانی طرح های ارائه شده در این نمایشگاه در بخش های آب، خاک و محیط زیست امکان تفکیک طرح ها در بخش خاصی بسیار مشکل است.

بهرامی افزود: در بخش خاک، فناوری مرتبط با تثبیت خاک و ریزگردها و انواع مالچ ها از نمونه طرح های فناورانه ارائه شده در بخش خاک این نمایشگاه است.

وی همچنین طرح بازچرخانی آب و روش های نوین شیرین سازی آب برای نخستین بار در دنیا طرحی شده را از طرح های ارائه شده در حوزه آب برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این 25 طرح براساس شاخص های درنظر گرفته شده کمیته علمی براساس نوآوری و فناوری از بین دیگر طرح ها انتخاب شده اند، افزود: ارائه طرح برای اولین بار، نوآوری در طرح و امکان کاربردی کردن و تجاری سازی طرح از جمله شاخص های کمیته علمی است.

بهرامی یادآور شد: در بین 25 طرح ویژه ارائه شده 12 طرح جزو طرح های کلان ملی است که با دعوت در این نمایشگاه نمایشگاه یافته است.

وی افزود:سیستم قرائت از راه دور کنترهای آب مدل AG610 ، سیستم هوشمند آب مصرفی واحدهای آپارتمانی مشاع، سیستم نوین تعویض خطوط انتقال نفت، گاز و آب، سامانه نمک زدایی آب های غیرمتعارف به روش خودجوش، مالچ پایه اکرلیکی برای تثبیت پایدار ماسه های روان، مالچ پلیمری سازگار با محیط زیست، کنترل گرد و غبار و تثبیت ماسه های روان با استفاده از مالچ غیرنفتی حاصل از شورابه، دستگاه شبیه ساز باران، سامانه تصفیه آب سیار، از جمله 25 طرح ویژه ارائه شده در این نمایشگاه است.

جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست از 23 تا 26 خرداد ماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) بر پا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل