طالع بینی شخصیت بر اساس نحوه خوابیدن

خواب‌شناسان پژوهش‌ های گسترده‌ای در رابطه‌ با طرز خوابیدن آدم‌ها انجام داده‌اند و این‌که چگونه می‌توانند از این طریق جزییات مهمی را درموردِ انواع شخصیت‌ها کشف کنند.

در سال 2014 مطالعه ای که توسط پروفسور «ریچارد وایزمن» انجام شد، نشان داد که افراد خلاق تمایل دارند به سمت چپ بدن بخوابند و درونگرا ها نزدیک به شریک زندگی خود می­خوابند. 

تحقیقی در سال 2002 در آمریکا همچنین نشان داد که افرادی که خواب شبانه را به حالت دراز کشیده روی شکم آغاز می کنند (که این حالت به سقوط آزاد معروف است) معمولا مضطرب تر و دارای اعتماد به نفس کمتر نسبت به کسانی هستند که در حالت های دیگر می خوابند.

اما در سال 2012 یک تحقیق دیگر در دانشگاه «وست چستر» در آمریکا نشان داد که ارتباط ضعیفی بین وضعیت خواب و شخصیت وجود دارد؛ این تحقیق همچنین تناقضات موجود در تحقیقات قبلی را بررسی کرد.

در هر حال درباره ارتباط بین حالت خوابیدن و شخصیت افراد، نظرات مختلفی وجود دارد و تحقیقات انجام شده تا کنون به یک نتیجه قطعی و روشن نرسیده است.بنابراین پیش از آنکه در این باره به یک حکم قطعی برسیم به تحقیقات با کیفیت بیشتری نیاز داریم.

  • با انواع نحوه خوابیدن آشنا شوید:

حالت مشتاق

خوابیدن به بغل در حالی که هر دو دست جلوی فرد قرار دارد؛ این افراد از چیزهای جدید استقبال می کنند اما مشکوک و بدبین هستند. فرآیند تصمیم گیری آن ها طولانی است و بسیار مرددند، اما به محضی که تصمیم گرفتند نه پشیمان می شوند و نه نظر خود را تغییر می دهند. خوابیدن به بغل می تواند برخی مشکلات مربوط به ریفلاکس و آپنه خواب را برطرف کند.

حالت سرباز

 افرادی که به پشت می خوابند در حالی که هر دو دست در کنارشان قرار دارد ؛ این افراد آرام و کم حرفند. دوست ندارند یک موضوع را بزرگ کنند. بررسی ها نشان می دهد که این حالت خواب به خروپف و مشکلات تنفسی منجر می شود. سعی کنید به پهلو بخوابید.

ستاره دریایی

به پشت می خوابند در حالی که هر دودست به سمت بالا است ؛ این افراد شنونده های خوبی هستند و در نتیجه دوستان خوبی دارند. همیشه آماده کمک کردن به دیگران هستند و دوست ندارند مورد توجه عموم قرار بگیرند. همانند سرباز، ستاره دریایی ها به احتمال زیاد خروپف می کنند و هنگام خواب با مشکل تنفسی رو به رو می شوند.

حالت جنینی

به یک طرف خود را جمع می کنند ؛تقریبا 41درصد از هزار داوطلبی که در این آزمایش شرکت کردند، این حالت از خواب را داشتند. این افراد ظاهری سخت گیر دارند اما حساس و خجالتی اند. در مورد این افراد بایدگفت،خوابیدن به سمت کبد ممکن است باعث وارد آمدن فشار روی آن شود.

سقوط آزاد

خوابیدن روی شکم در حالی که دست ها به سمت بالا و روی بالشت قرار دارد و سر به یک جهت است؛این افراد برون گرا، عجول و بی پروا هستند. اگرچه پررو به نظر می آیند اما حساس و انتقادناپذیر هستند.
 
مترجم: محسن کاریزی

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دقیقا مدل خواب با شخصیت آدمهادر ارتباطه و اینکه این خبر کاملا ترجمه شده و دقیق بهش پرداخته شده جای مباهات داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا