همکاری چین و اروپا در حوزه فضایی

این پروژه که به عنوان SMILE شناخته شده است، از بین 13 طرح ارائه شده انتخاب شده است و در سال 2021 اجرا خواهد شد.  این پروژه به منظور بررسی اثر خورشید بر محیط زیست زمین انجام خواهد شد که این روند بررسی با ایجاد تصاویری از فعل و انفعالات بین بادهای خورشیدی و مگنتوسفر زمین بوسیله تکنولوژی‌های اشعه ماوراء بنفش انجام خواهد شد.

جو زمین بالاترین بخش تشکیل‌دهنده کره زمین است که مخلوطی از گازهایی از جمله نیتروژن، اکسیژن، آرگون و کربن دی‌اکسید است. جو زمین از سطح زمین آغاز شده و تا ارتفاع ۱۰٫۰۰۰ کیلومتر ادامه می‌یابد و پنج لایه اصلی تروپوسفر، استراتوسفر، مزوسفر، ترموسفر و اگزوسفر را در بر می‌گیرد. مولکول‌های ازون که لایه ازون را تشکیل می‌دهند، در استراتوسفر قرار دارند و از ورود پرتوهای فرابنفش خورشیدی جلوگیری می‌کنند و موجب ادامه زندگی بر سطح زمین می‌شوند. سردترین بخش جو زمین با دمای ۹۰- درجه سانتی‌گراد در بالای مزوسفر قرار دارد. یونوسفر، مگنتوسفر و کمربند تابشی وان آلن بخش‌های جداگانه‌ای در جو با توجه به ویژگی‌های الکترومغناطیسی هستند.

پیش از این آژانس فضایی اروپا در ماموریت ارسال ماهواره چین به فضا در سال 2003 این کشور را همیاری کرده بود که این پروژه بر روی بررسی تاثیر خورشید بر روی محیط زیست کره زمین تمرکز کرده است. پروژه SMILE اولین همکاری جامع بین آکادمی علوم چین و آژانس فضایی اروپا خواهد بود و این دو نهاد تلاش‌های مشترکی را برای اجرای پروژه و بهره‌برداری از داده‌ها خواهند داشت.