روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات

  • روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات

در پی حادثه تلخ و دردناک کشتار بی‌رحمانه یک خرس قهوه‌ای ماده و دو توله‌اش در شهریورماه 1390 در سمیرم اصفهان، گروه‌های حامی محیط‌زیست و حیوانات، روز بیستم شهریور را به‌عنوان «روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات» انتخاب و نام‌گذاری کردند.

حیوان‌آزاری و نامهربانی با حیوانات اتفاق جدید و نادری نیست اما کشتار خرس قهوه‌ای مادر به‌همراه دو توله‌اش در سال 1390 در اصفهان به‌حدی منزجرکننده و دردآور بود که موج عظیمی از احساسات عمومی را برانگیخت و منجر به یک تلاش همگانی در عرصه حقوق حیوانات و محیط‌زیست شد. فعالان حقوق حیوانات و گروه‌های زیست‌محیطی خواستار ثبت این فاجعه در تاریخ شدند و روز 20 شهریورماه را به‌عنوان «روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات» انتخاب کردند تا شاید آغازی باشد بر پایان کشتار و آزار حیوانات. متأسفانه هنوز در کشور ما برای مقابله با حیوان‌آزاری هیچ قانون مدونی وجود ندارد. لایحه مبارزه با خشونت علیه حیوانات در دولت گذشته تدوین شد اما تکلیف آن در مجلس شورای اسلامی مشخص نشده است.

  • درگذشت عبدالمحمد آیتی

عبدالمحمد آیتی متولد اردیبهشت ۱۳۰۵ بروجرد لرستان بود . وی پژوهشگر، نویسنده و مترجم معاصر در حوزه فلسفه، تاریخ و ادب فارسی و عربی بود.او  ۲۰ شهریور۱۳۹۲در سن ۸۷سالگی چشم از جهان فروبست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا