درمان پیسی با گانودرما

پیسی (برص یا لک و پیس) یک اختلال تولید رنگدانه است که حدود (۵۰–۴۰ میلیون نفر)، با آن درگیر هستند. در واقع ملانین رنگدانه ای است که تعیین ‌کننده رنگ پوست، مو و چشم است؛ این رنگدانه در سلولی به نام ملانوسیت تولید می‌شود. اگر تعداد ملانوسیت‌ها کاهش یابد یا ملانوسیت نتواند ملانین تولید کند، رنگ پوست روشن ‌تر می‌شود. در نتیجه لکه‌ های سفید پوست در نواحی مختلف بدن ظاهر می ‌شوند.

 گیاه گانودرما(Ganoderma lucidum) با خاصیت آداپتوژن سازی، موجب تعادل در بدن می شود، در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن که در بیماری پیسی با حمله به سلول های تولید رنگدانه در پوست رخ می دهد تا حد بسیار زیادی کنترل می شود و به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

همچنین این گیاه با تنظیم ترشح سایتو کنین ها که واکنش های التهابی را در بدن کنترل می کنند، باعث کاهش التهاب سیستماتیک بدن و کنترل بیشتر سیستم ایمنی می شود.

گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان باعث بازسازی و ترمیم سلول ها، بافت ها و اعضای بدن می شود. در نتیجه بافت های پوستی آسیب دیده در اثر بیماری پیسی با ادامه  مصرف گانودرما بازسازی و ترمیم شده و به مرور زمان باعث بهبود بافت های پوستی می شود.

همچنین این گیاه با کاهش استرس و افزایش نشاط، موجب کاهش قابل توجه فشارهای عصبی شده که این موضوع به مقدار بسیار زیادی مانع از ایجاد حملات بعدی در بیمار و پیشگیری محسوس بیماری پیسی می شود.

* سارا قزلباش، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا