تولید ابریشم مصنوعی از شکر

 محققان شرکت Bolt Threads در کالیفرنیا، سازنده اولین ابریشم مصنوعی جهان ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری در بخش تولید ابریشم اظهار کردند: به کمک فناوری جدید می‌توان ابریشمی تولید کرد که از نظر قدرت و قابلیت کشسانی از نمونه طبیعی نیز بهتر باشد.

فناوری تولید ابریشم مصنوعی از مخمرها شبیه به فرایند تولید ماءالشعیر است، به طوری‌که پس از اینکه مخمرها پروتئین سازنده ابریشم را ساختند در مرحله بعد با فرایند خالص سازی پروتئین کافی برای تولید مصنوعی ابریشم به دست می‌آید.مسؤولان بخش تولید شرکت سازنده ابریشم مصنوعی در ادامه افزودند: یکی از بزرگترین مشکلات در صنعت تولید ابریشم طبیعی نیاز مفرط به کرم‌ ابریشم است که این امر باعث بروز مشکلاتی همچون امراض مربوطه شده و همچنین عدم کنترل میزان تولید است. خوشبختانه هم اکنون به کمک فناوری جدید می‌توان ابریشمی با کیفیت حتی بالاتر از ابریشم طبیعی را با حجم مشخصی تولید کرد.

دکتر دن وینتر، مدیر ارشد اجرایی شرکت Bolt Threads در ادامه اظهار کرد: در فرایند طبیعی تولید ابریشم مشکلات بسیاری مثل نحوه تکثیر کرم و حتی محدودیت فصلی زمان تولید نیز وجود دارد که این موارد با صنعتی شدن فرایند تولید به طور کلی برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: ما همچنان امیدواریم تا با مطالعات بیشتر مشکلات موجود در ابریشم طبیعی مثل نگهداری دشوار و زرد شدن در طول زمان را برطرف کرده و محصولی با کیفیت بسیار بالا عرضه کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا