نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کسب و کارهای نوین صنایع فرهنگی حمایت می شوند

تفاهم نامه ای میان دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی فردا( سه شنبه پنجم شهریور) به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با مشارکت صاحبان ایده های نوآورانه فرهنگ بنیان و  همچنین بهره گیری از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، منعقد می شود.

افزایش میزان اشتغال در بخش فرهنگ، هنر و رسانه، بهبود و تسهیل فضای کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای، پشتیبانی از کارآفرینان و جذب سرمایه، حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه صنایع فرهنگی، توسعه صادرات و تبادل فناوری های نرم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از توسعه بازار فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

«حمایت از ایجاد پردیس ها، مراکز رشد و مراکز رشد و مراکز مشاوه کارآفرینی تخصصی»، «حمایت از راه اندازی شهرک کسب و کارهای نوپای فرهنگی»، «حمایت از راه اندازی فن بازار ملی صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال»، «طراحی و برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه ای در سطوح استانی و ملی»، « برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت و نشست های تخصصی دانش افزایی در سطوح استانی و ملی»، «همکاری در تالیف، چاپ و انتشار مقالات و کتب تخصصی» و« انجام مطالعات و پژوهش های تخصصی و کاربردی» از جمله موضوع های فعالیت مشترک این تفاهم نامه است.

به منظور حسن اجرای این تفاهم نامه و تدوین قرارداد طرح های اجرایی، تعیین مصادیق علمی و عناوین پژوهشی و دیگر موضوعات مرتبط، کمیته ای متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل خواهد شد و میزان همکاری هریک از طرفین در تامین امکانات و اعتبارات، توسط این کمیته تعیین و اعلام می شود.

همچنین قرارداد برگزاری دوره کوتاه مدت مدیریت ارشد کسب و کار در صنایع فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(طرف اول) و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی(طرف دوم) منعقد می شود.

این قرارداد میان محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء می رسد.

هدف از این دوره، آموزش و توانمند سازی معرفی شدگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در دوره مدیریت اجرایی صنایع فرهنگی به مدت 144 ساعت است.

محتوای این دوره آموزشی بر اساس ماده 3 این قرار داد، « مهارت های توسعه فردی و ارتباطی مدیران و صاحبان کسب و کارهای صنایع فرهنگی و خلاق»، «محیط شناسی فرهنگی»،« اصول صادرات محصولات فرهنگی»، «آشنایی با مقررات بیمه و مالیات»، «مبانی سازمان و اصول مدیریت در صنایع فرهنگی و خلاق»، «برنامه ریزی و تفکر استراتژیک در صنایع فرهنگی و خلاق»، «خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ارزش آفرینی در فرآیند مدیریت صنایع فرهنگی و خلاق»، «نوآوری مدل ها و طرح های کسب و کار در صنایع فرهنگی و خلاق»، «بازاریابی و بازاریابی دیجیتالی در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت مالی و حقوقی، بودجه ریزی عملیاتی، تامین سرمایه در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت پروژه و کسب و کارها در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت منابع انسانی در صنایع فرهنگی و خلاق»،« مدیریت زنجیره تامین در صنایع فرهنگی و خلاق»، «تجاری سازی در صنایع فرهنگی و خلاق» و« فناوری های نوین و کاربرد آن در صنایع فرهنگی و خلاق» است.

همچنین قرارداد نگارش طرح کسب و کاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی، بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( طرف اول) و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی (طرف دوم) منعقد می شود.

موضوع این قرارداد، ارایه خدمات نگارش 50 طرح کسب و کار صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال برای متقاضیان معرفی شده از سوی طرف اول است.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل