توییتر هم اطلاعات کاربران را افشا کرد

توییتر در رابطه با نقص امنیتی جدید سیستم خود اعلام کرده که ما می‌خواهیم کنترل داده‌هایتان ازجمله زمان انتشار آن‌ها را به شما بسپاریم. مسلم است که آن گزینه‌ها تنها زمانی خوب هستند که انتخاب‌های شما را دنبال کنیم و اخیرا مشکلاتی را کشف کردیم که بر اساس آنها گزینه‌های تنظیمات شما ممکن است طبق پیش‌بینی کار نکند.

 توییتر در ادامه توضیح داد که مشکلات مرتبط با نحوه ارائه تبلیغات این کمپانی دو جنبه دارند. اولاً ممکن است از می ماه سال 2018 اطلاعات اساسی کاربرانی که از نسخه موبایل توییتر استفاده می‌کنند دزدیده شده باشد. این اطلاعات شامل کد کشور کاربران، میزان درگیری آن‌ها با یک تبلیغ و محتوای خود تبلیغ می‌شود.

ثانیاً از سپتامبر سال 2018 میلادی این کمپانی بدون اجازه کاربران و به‌منظور ارائه هوشمند تبلیغات مدل دستگاه افراد را نیز استنباط کرده است. البته توییتر اظهار داشته است که این اطلاعات به‌هیچ‌عنوان حساس نیستند و در داخل این کمپانی باقی خواهند ماند و به‌جایی فروخته نمی‌شوند.

این کمپانی در این رابطه می‌گوید: شما به ما در دنبال کردن انتخاب‌هایتان اطمینان کردید و ما اینجا شکست خوردیم. از وقوع این اتفاق متأسفیم و اقداماتی را برای اطمینان از عدم وقوع دوباره اتفاقاتی ازاین‌دست انجام می‌دهیم.

این کمپانی ادعا کرده است که این نقص امنیتی تاکنون تقریباً برطرف شده است اما هنوز افراد متأثر از آن را افشا نکرده است و تنها به دنبال اظهار اطلاعاتی در رابطه با میزان جدیت و بزرگی این مشکل پرداخته است.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که این نقص امنیتی درنتیجه اقدامی نظیر افشاگری‌ها و… نبوده است پس‌ نیازی به انجام هیچ کاری مثل تعویض پسوورد و… ندارید.

منبع:ایتنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا