نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز 31 طرح فناورانه در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی

حمید رضا طیبی در گفت و گو با خبرگزاری «سیناپرس» از اصفهان به مناسبت 16 مرداد ماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی از تصویب بودجه و آغاز 31 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حمایت رهبرمعظم  انقلاب در سالروز تاسیس این نهاد خبر داد.

وی افزود: در آستانه سالگرد جهاد دانشگاهی برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نفت، دکل دوم در اهواز رونمایی و تحویل کارفرما گردد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور بازدید وزیر نفت از خط تولید مته های حفاری را از دیگر برنامه های سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: با حضور وزیر نفت دو پروژه مهم که پیش از این مقدمات آن انجام شده است به جهاد دانشگاهی واگذار می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این دو پروژه بحث حفاری 10 حلقه چاه است، که کارهای آن انجام شده و با فاینانس خارجی اجرا می شود.

طیبی تاکید کرد: آنچه که در این پروژه مدنظر بوده است دستیابی به دانش حفاری های افقی و به ویژه MWD است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: پروژه ساخت و طراحی واحد نمک زدایی با ظرفیت 50 هزار بشکه در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به امضا خواهد رسید.

طیبی با تاکید بر 31 طرح فناورانه مهم و استراتژیک جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی باید حداکثر تلاش خود را برای آن که این طرح ها به بهترین نحو اجرا شوند به کار برند.

وی  خاطرنشان کرد: اکنون جهاد دانشگاهی در وضعیت بسیار مناسبی هم به لحاظ توانمندی در اجرای پروژه های علمی و فناورانه بزرگ و هم به لحاظ اعتماد واعتبار از موقعیت ویژه ای نزد مسؤولان نظام برخوردار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیناپرس هم چنین رهبر انقلاب را یکی از حامیان جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس این نهاد بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از حامیان این نهاد بوده اند و تصویب و حمایت از این 31 طرح فناورانه نشان از علاقه ایشان به مباحث علمی و فناورانه است.

گفتگو: سید امیر حسین ابطحی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل