نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صنعت حمل‌ونقل با مشارکت بازیگران این عرصه هوشمند می‌شود

معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی در همایش بررسی راهکارهای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل با تشریح ماموریت و چشم انداز این ستاد گفت: رسالت اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از موضوعات فناورانه و توانمندسازی و تسهیل فعالیت استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

سیدجلال موسوی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد با تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل همکاری و از طرح‌های فناورانه حمایت کند.

به گفته وی، ستاد در حوزه‌های فضایی، هوایی، دریایی، ریلی و خودرویی اقدام به شناسایی نیازهای جامعه کرده است و با ارزیابی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان سعی در ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به حمل و نقلی بهتر برای عموم جامعه دارد.

در ادامه همایش، مسئول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز  با ارائه برنامه‌های ستاد در حوزه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل به نقش و جایگاه بازیگران اصلی این حوزه پرداخت و نقشه راه ستاد برای رسیدن به حمل و نقلی هوشمند و بهتر در کشور را تشریح کرد.

شهاب خدامرادی افزود: ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح ها و ایده های مرتبط با این حوزه استقبال می کند.

به گفته وی، سامانه حمل و نقل هوشمند شامل فناوری و وسایل روز مانند دوربین دیجیتال، دستگاه‌های موقعیت‌یاب ماهواره‌ای و الگوریتم‌های هوشمند برای بهبود وضعیت حمل و نقل، ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و بسیاری از موارد دیگر است که امروزه جایگزین روش های گذشته شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل