از جهاد دانشگاهی برندسازی کنید

دکتر حمیدرضا طیبی با تشکر از بیانات اخیر رهبر انقلاب درخصوص جهاد دانشگاهی در جمع ائمه جمعه که سهشنبه( ۲۵ تیر) ایراد شد گفت: بیان صحبتهای مقام معظم رهبری در جمعی تاثیرگذاری همچون ائمه جمعه که جمعی تاثیرگذار در جامعه هستند مسئولیت ما را بسیار سختتر میکند تا بتوانیم ادامه راه را آنچنان که مورد توجه معظمله و مردم است انجام دهیم.
رییس جهاد دانشگاهی در چهارمین گردهمایی مدیران و فعالان حوزه روابطعمومی با اشاره به دیدار سال گذشته جهادگران دانشگاهی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: معظمله در دیدار سال گذشته خواستند که جهاد دانشگاهی با توجه به تحریمها لیست فناوریهایی که میتواند ارائه کند را اعلام کند که جهاد هم اعلام کرد و مقام معظم رهبری هم دستور دادند تا بودجه آن از صندوق توسعه ملی در اختیار جهاد قرار گیرد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی نقش اساسی در برقراری ارتباط مناسب با سازمانها دارد به نقش روابط عمومی در درون سازمان هم اشاره کرد و افزود: روابط عمومیها امین پرسنل جهاد برای ایجاد فضای مطلوب هستند. روابط عمومی هم علم است و هم هنر است. هنر است برای این که برقراری ارتباط، کاملا حاصل هنرمندی فرد است و علم است چون نیاز به تحلیل دادهها دارد.
طیبی ادامه داد: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی الگوسازی توان کشور در توسعه علمی، آموزش مهارتی، کارآفرینی، اشتغال و در نهایت ایجاد خوباوری در مردم و همچنین تلاش برای شکوفایی استعدادها میدانیم. کار عمده روابط عمومیها بعد از تحقق اهداف آعاز میشود، ارتباط خوب با رسانهها، ارتباط خوب با خبرنگاران و صداوسیما بسیار مهم است.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به لزوم برندسازی در چاپ کاتالوگ و بروشور و پرداختن به وبسایتها گفت: مستند کردن توانمندیها مهم است. یکی از وظایف روابط عمومیها این است که از جهاد دانشگاهی برندسازی کنند. علاوه بر آن، ترتیب دادن مصاحبه برای مسئولان جهاد هم از وظایف مهم روابطعمومیها است.
طیبی افزود: روابطعمومیها باید ارتباط خوب با رسانههای خبری خود جهاد دانشگاهی به ویژه ایسنا و ایکنا و سینا پرس داشته باشند. انعکاس رسانههای ما از دستاوردهای جهاد اهمیت بالایی دارد. روابطعمومیها در آگاهسازی خبرنگاران هم نقش مهمی دارند. یکی از مشکلات ما این است که خبرنگاران خود ما سوالات مرتبط با برنامه پوششی نمیپرسند!؟ این وظیفه روابطعمومیها در راستای آگاه کردن خبرنگاران است.
رییس جهاد دانشگاهی با بیان این که روابطعمومیها باید به صورت دورهای از ایسنا و ایکنا و سیناپرس استفاده کنند گفت: مسئولان واحدها باید مصاحبههای دورهای هدفدار با رسانههای جهاد دانشگاهی انجام دهند. خوشبختانه خبرگزاریهای ما از اعتبار خوبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به صحبتهای رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روابطعمومیها باید به تحول رسانهای توجه داشته باشند و اطلاعرسانیهای درست انجام دهند که مسئولان و سازمانها تخریب نشوند. علاوه بر آن، روابط عمومیها باید قدرت تشخیص اخبار صحیح از اخبار نادرست را داشته باشند و سواد رسانهای خود را افزایش دهند.
طیبی با بیان این که متاسفانه نظام اجرایی کشور با وجود اشارههای مکرر مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان هنوز جایگاه ما را به درستی درک نکرده است گفت: ما تلاش میکنیم و گاهی در تامین منابع دچار مشکلاتی میشویم اما تلاشهای ما در حال نتیجه دادن است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما جهاد دانشگاهی را در متن این بیانیه میبینیم و باید از همین بیانیه و صحبتهای رهبری استفاده کنیم و ضرورت وجود جهاد دانشگاهی را برای مسئولان بیان کنیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با اشاره به لزوم بهرهگیری روابط عمومیها از فرصتهای پیش رو مانند سالگرد تاسیس جهاد برای ارائه توانمندیها گفت: حفظ فرهنگ جهادی و روحیه جهادی از جمله مواردی است که روابطعمومیها باید به آن توجه کنند.
No tags for this post.