قایقی برای نجات شناگران ساخته شد

وقتی که یک غریق نجات یک قربانی در خطر غرق شدن را می‌بیند، مهم‌ترین مسئله زمان است. طی سالیان گذشته تعدادی از ابزارهای کاربردی را برای کمک به افرادی که در خطر غرق شدن قرار دارند، دیده‌ایم، اما "دلفین ۱" اولین غریق نجات هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور است.

"دلفین ۱" در هنگام نیاز به آب پرتاب می‌شود و سپس خود را به فرد در معرض خطر می‌رساند.

هنگامی که زنگ هشدار به صدا درمی‌آید مبنی بر اینکه یک شناگر در معرض خطر است، تیم نجات می‌تواند "دلفین ۱" را فوراً به آب پرتاب کند. سپس می‌توان آن را در آب با استفاده از یک ریموت راه دور دستی هدایت کرد و به جایی که مورد نیاز است رساند.

گزارش شده است که محدوده عملیات بی‌سیم این دستگاه تا ۵۰۰ متر است و اگر امواج دریا آن را وارونه کنند، اپراتور از راه دور می‌تواند به راحتی آن را به حالت عادی برگرداند.

این غریق نجات با بدنه پلاستیکی نارنجی براق، دارای یک سپر در جلو برای به حداقل رساندن آسیب برخورد و ضربه احتمالی و تصادفی با فرد است. همچنین دارای دو چراغ است تا در صورت تاریکی و دید کم، نور را برای اپراتور فراهم کند.

همچنین هر دو پروانه این دستگاه در یک پوشش فلزی محصور شده است تا از آسیب به قربانیان جلوگیری شود.حداکثر سرعت این قایق نجات به ۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و باتری آن با هر بار شارژ ۳۰ دقیقه کار می‌کند.

این قایق نجات طوری طراحی شده است تا به اندازه کافی بزرگ باشد تا شناگر خسته شده بتواند خود را روی آن بیاندازد، طناب‌ها و دستگیره‌های موجود را نگه دارد و با خیال راحت به ساحل برسد.ابعاد این قایق ۱۱۵ × ۸۳ × ۲۱ سانتیمتر است و ۱۳ کیلوگرم وزن دارد.

این قایق همچنین می‌تواند یک غریق نجات را به محل خطر ببرد و هر دوی آنها را تا زمانی که یک قایق نجات بزرگ برسد، شناور نگه دارد.

شرکت سازنده این قایق نجات هوشمند به نام "اوشن آلفا"(OceanAlpha) واقع در هنگ کنگ اعلام کرده است که "دلفین ۱" در حال حاضر وارد تولید انبوه شده و با قیمت ۵۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا