نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کمک خلاقان به توسعه محصولات فناورانه دریایی

با توجه به اینکه ایران کشوری است که با دریا همزیستی مسالمت آمیزی دارد و خرید و فروش محصولات دریایی بازار خوبی در کشور دارد، بررسی راهکارهای فناورانه برای توسعه این محصولات یکی از اولویت‌های گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری است که به دنبال ورود فناوری‌های مختلف به حوزه دریایی است.

این گروه برای اجرایی‌سازی طرح ارتقای روش‌های توسعه محصولات فناورانه دریایی اقدام به دریافت تجربیات و برنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دریایی، توسعه تعاملات شرکت‌های بخش خصوصی با سازمان‌های دریایی و دریافت ایده‌های خلاقان و ایده‌پردازان کرده است.

«شناخت چالش‌ها و معضلات موجود در تجاری‌سازی فناوری‌های دریایی و تولید محصول»، «بررسی و طرح و پیشنهاد راه‌کارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات پیش‌روی بخش خصوصی» و «بررسی فرآیند ایده تا محصول در فناوری‌های دریایی» از دیگر اقداماتی است که برای نیل به این هدف در نظر گرفته شده است.

«سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران»، «سازمان بنادر دریانوردی»، «سازمان گردشگری و میراث فرهنگی» و «سازمان شیلات ایران» از جمله نهادهای حاضر در این طرح هستند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل