اندروید ایرانی طراحی می شود

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود با کنایه به تحریم کاربران ایرانی از سوی گوگل نوشت: «سال‌ها قبل، در محله مان، کاسبی بود که تنها بقالی محل بود، روزهایی بی‌دلیل لجش می‌گرفت و همسایه‌ها را در فهرست سیاه فروش می‌گذاشت، بالاخره همسایه دیگری هم یک مغازه زد و فهرست سیاه‌، عملاً پَر! بنده خدا، دیگه هر وقت لجش می‌گرفت، با پسرش دعوا می‌کرد.»

وزیر ارتباطات ویدیویی منتشر کرده است مبنی بر اینکه گوگل امکان حذف سیستم عامل تولید داخل را ندارد. برای اطمینان بیشتر کاربران، یک گوشی توسط شرکت جی ال ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را به کاربران ایرانی می‌دهد که اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا در بستری امن منتشر کنند.

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات نیز به تازگی در توئیتر خود نوشته است: ‏با این روش محدودیتی برای نصب برنامه‌های خارجی ایجاد نمی‌شود، بلکه افزونه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای داخلی ایجاد شده که دیگر با یک جانبه‌گرایی برخی، قابل حذف نخواهند بود.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها اعلام کرده بود: گزارش سازمان فناوری اطلاعات حاکی است که حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید تنها محدود به پوسته‌های پیام‌رسان تلگرام نبوده و برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی را نیز در برگرفته است.

بر اساس این گزارش، تحریم های آمریکا به اقتصاد فضای مجازی نیز رسیده است است. پیشتر نیز اپل اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا