۱۰ حقیقت جالب در مورد شرکت آمازون

 در واقع آمازون پس از خرده‌فروش‌های اینترنتی وال‌مارت و سی‌وی‌اس، سومین فروشگاه بزرگ اینترنتی دنیا به حساب می‌آید. در ادامه شما را با حقایقی جالب از این شرکت آشنا می‌کنیم.

۱. بنیانگذار آمازون

جفری پرستون بیزوس (Jeffrey Preston Bezos)، سال ۱۹۶۴ میلادی در آلبوکرکی، نیومکزیکو متولد شد. مادر جف، یک سال پس از تولد پسرش از همسر خود جدا شد و وقتی جف ۴ ساله بود، با مهاجری کوبایی به نام میگل بیزوس که بعدها به عنوان مهندس در شرکت اکسون مشغول به کار شد، ازدواج کرد. میگل، جف را به فرزندخواندگی پذیرفت و نام خانوادگی خود را به او داد. جف از دانشگاه پرینستون، در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق به عنوان دانشجوی ممتاز، فارغ‌التحصیل شد.

۲. تاسیس آمازون

جف بیزوس فروشگاه اینترنتی خود را سال ۱۹۹۵ در گاراژ بیزوس راه‌اندازی کرد. او با بررسی فروشگاه‌های اینترنتی آن زمان، متوجه شد که هیچ یک از آنها در زمینه فروش کتاب فعال نیستند. بنابراین شروع به فروش کتاب کرد و اولین کتابی که از طریق این فروشگاه به فروش رفت، «مفهوم مایع و شباهت‌های خلاق: مدل‌های کامپیوتری از مکانیسم‌های اساسی اندیشه» بود. این کتاب ۳ آوریل ۱۹۹۵ فروخته شد.

۳. صدای زنگ

در روزهای اولیه شروع به کار آمازون، هر وقت محصولی از طریق سایت به فروش می‌رفت، صدای یک زنگ واقعی را در می‌آورند، اما زمانی که این شرکت به سرعت رشد کرد و آمار فروش بالا رفت، مدیریت مجبور شد دست از رسم این شرکت بردارد و آنها فقط هرازگاهی صدای زنگ را درمی‌آوردند.

۴. اولین سرمایه‌گذارها

اولین سرمایه‌گذارهای شرکت آمازون، والدین جف بیزوس بودند. آنها ۳۰۰ هزار دلار از پس‌انداز بازنشستگی‌شان را در شرکت آمازون سرمایه‌گذاری کردند و امروز با موفقیت این شرکت، بیش از ۱۷۷ بیلیون دلار سود کرده‌اند.

۵. موفقیت بی‌نظیر آمازون

رشد اولیه آمازون که فقط کتاب می‌فروخت، شگفت‌آور بود. این شرکت در اولین ماه شروع به کار خود، به مردم ۵۰ ایالت آمریکا و ۴۹ کشور مختلف، کتاب فروخت.

۶. اسم اولیه آمازون

جف بیزوس نام فروشگاه اینترنتی خود را از روی ابراکادابرا – نوعی ورد جادویی، مانند اجی‌ مجی لاترجی در فارسی- برداشته و کادابرا گذاشته بود، اما وکیل او گفت که این لغت بسیار شبیه کاداور «Cadaver» به معنای جسد است و سرانجام نام شرکت به آمازون تغییر کرد.

۷. کتابخوان آمازون «Kindle»

شرکت آمازون در سال ۲۰۰۴، اولین سخت‌افزار الکترونیکی را برای خواندن کتاب‌ها و روزنامه‌های الکترونیکی و دیگر رسانه‌های دیجیتال، با نام کیندل، به بازار عرضه کرد. آنها ابتدا نام این سخت‌افزار را فیونا، برگرفته از شخصیت کتاب علمی-‌تخیلی عصر الماس، گذاشته بودند. این شخصیت، نوعی ماشین بود، اما بعدها نام کیندل به جای فیونا انتخاب شد.

۸. ربات‌های آمازون

آمازون در سال ۲۰۱۲، سیستم کیوا «Kiva» را خریداری کرد. این سیستم در واقع شرکتی است که نوعی فناوری رباتیک برای بسته‌بندی کالا در انبارها و تحویل آنها به کارمندان ایجاد کرده است. اکنون حدود ۴۵ هزار ربات در این انبارها فعالیت می‌کنند.

۹. صاحب شهر سیاتل

دفتر شرکت آمازون در سیاتل، ایالت واشنگتن قرار دارد. بنابر بررسی‌ها مشخص شده که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از کارمندان آمازون در سراسر دنیا زندگی می‌کنند و البته ۴۰ هزار نفر از آنها هم در شهر سیاتل ساکن هستند. با توجه به جمعیت این شهر می‌توان گفت، ۷,۵ درصد از مردم این شهر، کارمند شرکت آمازون هستند.

۱۰. شیر مرغ تا جان آدمیزاد

اکنون شرکت آمازون انواع و اقسام محصولات مورد نیاز مشتریان را به فروش می‌رساند. بنابر بررسی‌های سال ۲۰۱۳، مشخص شد که آمازون هر دقیقه ۱۲۰ هزار دلار درآمد دارد و قیمت تقریبی این سایت ۴,۸ میلیون دلار تخمین زده شده بود. این شرکت که ابتدا با فروختن کتاب و در یک گاراژ شروع به کار کرده بود، اکنون به یکی از غول‌های تجارت الکترونیک دنیا تبدیل شده است.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا