تولید اشتغال با کمک صنعت اسباب ‌بازی

محمد نهاوندیان با اشاره به رونق بیشتر تولید اسباب بازی در سال های اخیر گفت: اگر بنابر گفته تولید کنندگان صنعت اسباب بازی، سرانه اشتغال ‌زایی صنعت اسباب ‌بازی، حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شده باشد، باید امسال برای ایجاد ۲۰ هزار شغل هدف‌گذاری کنیم.

وی افزود: دولت از طریق صندوق‌های کارآفرینی و امید برای ایجاد شغل‌ های کوچک و متوسط و از طریق صندوق توسعه تعاون برای بحث شکوفایی و نوآوری تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و وارد کنندگان اسباب‌بازی می توانند با ایجاد کارگاه‌های متعدد به دنبال ایجاد یک شهرک یا منطقه ویژه صنعتی برای اسباب‌بازی باشند. در عین حال از ظرفیت ‌های مناطق ویژه اقتصادی ( به‌ ویژه منطقه آزاد چابهار) استفاده کنند.

وی بیان کرد: دست‌ اندرکاران صنعت اسباب‌بازی باید توجه بیشتری به بازارهای کشورهای همسایه، همچنین بازارچه‌ های مرزی داشته باشند. البته مرغوبیت بالا پیش شرط صادرات هر کالایی از جمله اسباب‌بازی است.

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری با حمایت از ایجاد یک اتحادیه یا صنف ویژه صنعت اسباب بازی، گفت: در حال حاضر هیچ سازمان یا وزارت‌خانه ‌ای متولی حوزه اقتصادی صنعت اسباب‌بازی در ایران نیست بنابراین ضرورت دارد تا بخش ویژه ‌ای در وزارت صنایع برای این صنعت و حمایت از آن ایجاد شود.

به گفته نهاوندیان، صنعت اسباب ‌بازی باید متولی اقتصادی داشته باشد و از سوی یک وزارت‌خانه یا سازمان اقتصادی دولتی حمایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اقتصاد فرهنگ و ضرورت حمایت از صنایع فرهنگی اشاره کرد و به مهر گفت: با توجیه اقتصادی، اقتصاد فرهنگ پا می ‌گیرد. متاسفانه ما هم اکنون به اوقات فراغت در مدیریت اقتصادی و اقتصاد فرهنگ کشور کم توجه هستیم. اصحاب فرهنگ نیز به جنبه اقتصادی‌ و اصحاب اقتصاد هم به بعد فرهنگی آن کم توجهی می ‌کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی که رابطه اهل فرهنگ و اقتصاد درست نشود، کشور ما با این مشکلات روبرو خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا