تاخیر در ساخت مرکز فضائی جدید روسیه

بر اساس اعلام یلنا آلکسویوا Yelena Alekseyeva سخنگوی وزارت کشور روسیه ، این وزارت خانه از پیمانکار مرکز فضائی وستوچنی Vostochny spaceport که قرار است در منطقه آمور در روسیه ساخته شود ، به صورت رسمی شکایت کرده است .

این مقام سخنگوی وزارت کشور روسیه اعلام کرد : " اداره تحقیقات وزارت کشور روسیه سه پرونده مجزا در رابطه با بند دوم قانون کیفری ماده 201 با عنوان سو استفاده از امکانات و عواقب ناشی از آن علیه پیمانکار پروژه ساخت مرکز فضائی وستوچنی را به جریان انداخته است . "

بر اساس گفته محققان این پروژه ، روسای برنامه ریز و پیمانکاران مورد بحث ، با سو استفاده از شرایط و عدم اجرای تعهدات خود ، سبب ایجاد خسارات قابل توجهی به منافع دولتی روسیه شده اند و بسیاری از بخش های عملیات ساخت و ساز مرکز فضائی وستوچنی با شکست رو به رو شده است .

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت کشور روسیه ، در این پرونده قانونی بر علیه پیمانکاران سازنده مرکز فضائی وستوچنی عنوان شده است که این افراد اقدام به اختلاس مبلغی در حدود 300 میلیون روبل کرده اند . این عملیات از بهار سال گذشته میلادی شروع شده بود .

گفتنی است مراحل طراحی اولیه این پروژه از سال 2010 میلادی شروع شده بود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شد که این مرکز تا اواخر سال 2015 میلادی به بهره برداری برسد . موضوعی که با توجه به شرایط فوق بسیار بعید بوده و قطعا اتمام این پروزه با تاخیر رو به رو خواهد بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا