برجی که نمادی از پرچم قزاقستان است

این ساختمان با برشی دایره‌ای که بر روی رودخانه ایشیم در آستانه قرار خواهد گرفت، نمایی از سمت پایین رودخانه را در اختیار بیننده قرار می‌دهد که بصورت زیرکانه از نشان ملی کشور الهام گرفته شده است. ایده‌ی این ساختمان یکی از سه طرحی است که BI GROUP به‌عنوان بزرگ‌ترین توسعه‌ دهنده کشور برای این مکان در نظر گرفته بوده است.

برج آفتاب در قلب پایتخت قرار دارد و ساختمانی چندمنظوره متشکل از بخش مسکونی، اداری، هتل و مکان‌های تجاری است. این ساختمان 75000 مترمکعبی شامل یک پل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سطح پایین‌تر از ارتفاع برج نیز خواهد بود. تراس پشت‌بام نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا بتوانند از منظره گران‌قیمتی به شهر بنگرند.

ولادیمیر کنووالو از تیم معماری اذعان داشت: «شکل ساختمان از پرچم رسمی کشور الهام گرفته‌شده است، یک مستطیل آبی با دایره‌ای زرد در مرکز آن. ساختمان ازلحاظ استراتژیکی میان اتوبان اصلی و کاخ قرار دارد، پس در حین رانندگی در اتوبان منظره کاخ ریاست جمهوری مسدود نمی‌شود. می‌توان این کاخ را همچنان از میان دایره داخل ساختمان مشاهده کرد که نشان‌دهنده خورشید به‌عنوان سمبلی مهم در فرهنگ و سنت قزاقستان است.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا