مصرف بهینه انرژی با گسترش مدارس سبز

علی شهری درباره روند ساخت مدارس سبز تهران اظهار داشت: هم اکنون ساخت مدارس سبز به سازمان نوسازی مدارس سپرده شده است. ما باید برای اجرای این طرح، از ابتدای ساخت، فاکتورهای مدیریت سبز را اعمال کنیم.

وی افزود: ساخت و گسترش مدارس سبز از سال گذشته در دستور کار نوسازی مدارس تهران قرار گرفت. به تازگی نیز عملیات ساخت نخستین مدرسه سبز با زیربنای ۷۰۰۰ متر به منظور صرفه جویی در مصرف آب و انرژی آغاز شده است.

وی بیان کرد: مدارس سبز باید از ابتدا به گونه ‌ای ساخته شوند که کاهش مصرف انرژی و آب در آن محسوس باشد و ضمن دارا بودن نور مناسب، فضای سبز آن محوطه را نیز تامین کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خاطرنشان کرد: البته تنها ساختمان فیزیکی مد نظر نیست. کادر مدرسه و دانش آموزان نیز باید تحت آموزش‌ های لازم زیست محیطی برای مصرف بهینه انرژی قرار بگیرند.

وی درباره این مدرسه گفت: این طرح در یکی از مدارس نو ساز منطقه پنج تهران با کمک مشاوران این امر، اجرا خواهد شد. تکمیل این طرح بیش از دو سال زمان می برد.

شهری ادامه داد: قصد داریم مدارس موجود در منطقه ۲۲ را به مدارس سبز تبدیل کنیم. تاکنون اقداماتی نیز در راستای مدیریت سبز مدارس انجام داده ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا