خداحافظی فلج اطفال از ایران

ایرج حریرچی امروز صبح در نشست منطقه‌ای یونیسف که در هتل اوین تهران برگزار شد با اشاره به برنامه واکسیناسیون ایران گفت: طی چند دهه گذشته برنامه های زیادی برای پیشگیری از بیماری ها با همکاری یونیسف در ایران انجام شده است.

وی افزود: پاک شدن کشور از فلج اطفال، حذف گردش ویروس بومی سرخک و سرخجه، حذف کزاز نوزادی، تغییر وضعیت اپیدمیولوژیکی بار بیماری هپاتیت B ( از شیوع متوسط به شیوع کم)، کنترل همه گیری دیفتری و سیاه سرفه از جمله مهمترین دستاوردهای برنامه ایمن سازی کشور بوده است که به زودی با ادغام واکسن های پنوموک و روتاویروس این اقدامات کنترل می شود.

وی بیان کرد: کاهش چشمگیر شاخص مرگ کودکان و نوزادان، پرورش کودکانی سالم با تکامل و سلامت روانی و اجتماعی مطلوب، یکی دیگر از اولویت های وزارت بهداشت است که برای آن سیاست ها و برنامه هایی منطبق بر ECD  را اجرا می کنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای کنترل اچ آی وی اظهارداشت: راه اندازی موبایل کلینیک HIV، از دیگر اقدامات ما برای کنترل این ویروس در کشور است.

حریرچی به تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: تحریم های ناعادلانه آمریکا، سلامت و نیازهای دارویی، غذایی و پزشکی مردم را مورد هدف قرار داده است. زمان آن فرا رسیده که سازمان های بین المللی، قاطعانه تداوم چنین سیاست های ناعادلانه را محکوم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا