لای-فای جایگزین وای-فای می شود

شرکت سیگنیفای (Signify) نخستین سیستم‌های تجاری لای-فای (LiFi) خود به نام ترو لای ‌فای"(Trulifi) را راه‌اندازی کرد که از نور چراغ‌های ال ‌ای‌ دی (LED) برای انتقال پهن‌باند اینترنت با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌ کند؛ با این میزان سرعت می توان 30 فیلم با کیفیت 1080p را همزمان پخش کرد.

این سیستم می ‌تواند برای اتصال ربات ‌ها یا ماشین ‌آلات در کارخانه ‌های صنعتی، در بیمارستان‌ ها یا در مناطقی که تراکم سیگنال زیاد است، مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر سرعت و اجتناب از فرکانس ‌های رادیویی شلوغ ، سیستم لای-فای دارای مزیت های زیادی است. به عنوان مثال داده ها می توانند از طریق نور در مکان‌ های زیرزمینی عمیق مانند مترو که دسترسی وای-فای محدود است، انتقال یابند.

یکی از نقص های این سیستم این است که نور نمی تواند از دیوار رد شود بنابراین داده ها نیز نمی توانند عبور کنند اما این محدودیت باعث می شود که لای- فای امن تر باشد.

یکی از مزایای منحصر به فرد ترو لای ‌فای، استفاده از فرستنده ‌های نوری بی ‌سیم تعبیه شده در چراغ های این سیستم است. یعنی کاربران لزوما نباید زیرساخت ‌های روشنایی خودشان را جایگزین کنند تا بتوانند به سیستم لای-فای دسترسی داشته باشند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا