نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امحا و بی‌خطرسازی تمامی زباله‌ های بیمارستانی

ساماندهی پسماندهای عفونی، طبق قانون سازمان مدیریت پسماند بر عهده خود تولید کننده  قرار دارد از اینرو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش‌های دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، نظامی خودشان موظفند پسماندهای بیمارستان یا مراکز درمانی را در مبدا بی‌خطر سازی کنند.

این در حالی است که بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و امحای درست همچنان معضلی است که گریبانگیر شهرها را گرفته است؛ معضلی که می تواند همراه با پیامدهای بسیار خطرناک زیست محیطی باشد.

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص گفت: هم اکنون طبق تفاهم نامه معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت با شهرداری، بیش از ۸۰ درصد بیمارستان ‌ها بر اساس استانداردها و ضوابط سازمان جهانی بهداشت، با نظارت سازمان محیط زیست بحث امحا و بی خطر سازی را انجام می دهند.

وی افزود: تا پایان امسال بحث بی خطر سازی زباله و امحا بهداشتی در مابقی بیمارستان ها از جمله بیمارستان های خصوصی و عمومی غیر دولتی به طور کامل اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دفع و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی با سازمان مدیرت پسماند و شهرداری تفاهم نامه ای را امضا کرده اند تا زباله ها به طور ایمن از بیمارستان ها خارج شوند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها بر کلینیک ها و مطب های پزشکان برای دفع زباله های بهداشتی اظهار داشت: هرچند مطب های خصوصی با سازمان مدیریت پسماند و شهرداری و قرارداد ندارند اما آنها باید زباله ها را بی خطر سازند و به صورت ایمن دفع کنند. چنانچه خلاف این موضوع ثابت شود، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل