هتل فضایی از ثروتمندان پذیرایی می کند

این افراد می توانند تعطیلات خود را در هتل فضایی که به زودی آماده پذیرایی از کسانی که علاقمندند به مدار زمین سفر کنند، بگذرانند.

رابرت بیگلو رئیس شرکت هوا-فضایی "بیگلو" از فعالیت جدی این شرکت و ثبت‌نام افرادی برای اقامت در هتل فضایی این شرکت خبر داده است.

وی گفت: ۱۶ نفر با پیش پرداخت مبلغ قابل توجهی به شرکت او برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از سفینه‌های «استارلاینر» و «دراگون» ثبت‌نام کرده‌اند.

نمونه آزمایشی هتل فضایی شرکت هوا فضایی بیگلو در آوریل ۲۰۱۶ با سفینه دراگون از کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا فرستاده و به بخش «ترانکویتی» ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد.

این زیستگاه مداری، به صورت فشرده در سفینه دراگون راهی مدار زمین و بعد از اتصال به ایستگاه با دمیدن هوا باز شد.

فضانوردانی که در آن زمان در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کردند به داخل "بیگلو" رفتند و از کیفیت و وضعیت آن اعلام رضایت کردند. این زیستگاه بعد از سفر آزمایشی موفقیت آمیز خود طبق برنامه از بین رفت.

بر اساس این گزارش، بیگلو یک محفظه است که با دراگون به فضا می رود و به ایستگاه فضایی ملحق می شود. داخل آن قابلیت زیست دارد و از طریق ایستگاه می‌شود به داخل آن رفت.

در حال حاضر، این شرکت آماده است که به زودی، گردشگرانی را برای اقامت در نمونه جدید زیستگاه فضایی راهی مدار زمین کند. براساس اطلاعیه این شرکت در هر پرتاب امکان فرستادن یک تا چهار نفر وجود خواهد داشت و آنها می‌توانند حداکثر یک یا دو ماه در مدار بمانند.

هزینه بلیط مسافرت ۵۲ میلیون دلار است و مسافران باید روزانه نیز مبلغ ۳۵۰۰۰ دلار به عنوان هزینه‌های زندگی و غذا بپردازند.

از سوی دیگر شرکت اسپیس ادونچرز که سابقه اعزام گردشگران فضایی را دارد اعلام کرده است که با بستن قراردادی با شرکت استارلاینر، می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور مسافرانی را به مدار زمین بفرستد. نرخ بلیط اعلام شده برای این سفر از سوی اسپیس ادونچرز ۵۸ میلیون دلار است.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا