پهپادی با سوخت هیدروژن ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،شرکت آمریکایی Alaka'i Technologies که این پهپاد را ساخته، اعلام کرده است که از این پهپاد می‌توان برای بارگیری به عنوان آمبولانس و یا راه‌اندازی ناوگان تاکسی‌های پرنده استفاده کرد.

این پهپاد که اسکای نام دارد دارای شش ملخ (روتور یا چرخانه) بر سقف خود و شش صندلی برای حمل پنج سرنشین است.

اسکای همانند دیگر پهپادها عمود پرواز است یعنی می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و بر زمین فرود آید و می‌تواند مسافت ۴۰۰ مایل (۳۰۰ کیلومتر) را با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت (۱۹۳ کیلومتر بر ساعت) در هر پرواز طی کند؛ این پهپاد همچنین قادر به حمل تجهیزات تا وزن ۱۰۰۰ پوند (۴۵۴ کیلوگرم) است.

علاوه بر شرکت مذکور شرکت‌های نامی دیگری از جمله بوئینگ و ایرباس نیز در حال توسعه پهپادهای مبتنی بر سوخت هیدروژن هستند. اوایل امسال نمونه اولیه پهپادهای شرکت‌های بوئینگ و ایرباس پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساندند.

اکثر پهپادهایی که تاکنون توسعه داده شده‌اند متکی به باتری هستند و این موضوع نیز سبب سنگینی وزن آنها و محدود شدن مسافتی که طی خواهند کرد، شده است اما اسکای از سلول‌های سوخت هیدروژن استفاده می‌کند و این به معنی آن است که بسیار سبک‌تر از دیگر پهپادها ست و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر پهپادها دارد.

سلول‌های سوخت هیدروژن با ایجاد الکتریسیته و مخلوط کردن هیدروژن و اکسیژن نیروی مورد نیاز باتری و موتور تعبیه شده درون این پهپاد را تأمین می‌کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا