مردم دنیا بیمارتر می شوند

به گزارش مهر، طبق مطالعه ای تحت عنوان «هزینه بار جهانی بیماری»، تنها یک نفر از هر ۲۰ نفر در سال ۲۰۱۳ هیچ مشکلی در زمینه سلامت نداشته است. اوضاع نه تنها در حال بهتر شدن نیست، بلکه رو به وخامت هم هست. در سطح جهان میزان نسبت سال های عمری که فرد به خاطر بیماری زندگی سالمش را از دست می دهد از ۲۱ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۳۱ درصد در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است.

محققان هشدار داده اند افزایش تعداد افراد مسن هم بدین معناست که تعداد افرادی که در اینده با مشکل در سلامت زندگی خواهند کرد به سرعت در طول دهه های آینده افزایش خواهد یافت.

این مطالعه که بزرگ ترین تحلیل روند سلامت مردم جهان از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ می باشد، شامل اطلاعات مربوط به ۱۸۸ کشور و بررسی بیش از ۳۰۰ بیماری و آسیب است.

عمده ترین علل بیماری در سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۳ عبارت بودند از پشت درد، افسردگی، کم خونی ناشی از فقر آهن، گردن درد و کاهش شنوایی ناشی از افزایش سن. در سال ۲۰۱۳، دو وضعیت یعنی مشکلات مربوط به مفاصل و استخوان ها و اختلالات روحی و روانی سلامت بیش از نیمی از افراد را تحت تاثیر قرار داده بودند.

طبق این مطالعه افزایش تکان دهنده بیماری بین سال ۱۹۹۰ و ۲۰۱۳ مربوط به گسترش شیوع دیابت، آلزایمر و آرتروز بوده است.این مطالعه را سایت بین المللی «ساینس دیلی» منتشر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا