نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خودروی سه‌چرخ هوشمند برای فرار از ترافیک شهری

 توک‌توک (Tuk Tuk) وسیله نقلیه سنتی در تایلند و هند محسوب می‌شود که درحقیقت یک موتور سه‌چرخ است.محققان استرالیایی با الهام از "توک‌توک"، نمونه مدرن و هوشمندی از این خودروی سه‌چرخ برای فرار از ترافیک شهری طراحی کرده‌اند. برای کاهش چشمگیر وزن خودرو از مواد سبک‌وزن مانند فیبر کربن و تیتانیوم استفاده می‌شود.

 

دو موتور برقی و شش باتری لیتیوم- یون نیز برای نیرودهی خودرو در نظر گرفته شده‌اند؛ هنگامی که یکی از موتورها در حال استفاده نیست، از حرکت چرخ‌ها برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود.

 

بخش هوشمند خودرو لیندو شامل یک رایانه آنبورد است که بطور مداوم شرایط رانندگی را تجزیه و تحلیل کرده و قادر به خاموش کردن موتور در شرایطی مانند توقف‌های طولانی در ترافیک است.

برای افزایش قابلیت‌های خودرو، نرم‌افزار ویژه‌ای برای تلفن‌همراه طراحی شده است که در ارتباط مداوم با سیستم هوشمند خودرو قرار دارد. با انتخاب مقصد، بهترین مسیر برای رسیدن به محل تعیین می‌شود؛ همچنین امکان ردیابی و نظارت بر موقعیت لحظه‌ای خودرو وجود دارد.

محققان قصد دارند در آینده از این خودروی هوشمند در سیستم حمل و نقل شهری ملبورن استفاده کنند که به افزایش کارآیی، ایمنی و سرعت کمک شایانی خواهد کرد.خودروی لیندو هنوز در مرحله طرح مفهومی بوده و وارد فاز تولید نشده است.طرح خودروی سه چرخ هوشمند لیندو (Lindo) اخیرا موفق به دریافت لوح تقدیر از رقابت جایزه طراحی Core77 شد.

منبع

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل