هوش مصنوعی سرطان ریه را تشخیص می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،تشخیص سریع و زودهنگام سرطان ریه می‌تواند به بهبود این بیماری و افزایش شانس زنده ماندن مبتلایان کمک شایانی کند. اما موفقیت در این زمینه تا حد زیادی به توانایی و تبحر رادیولوژیست‌ها بستگی دارد. در این شرایط هوش مصنوعی به کمک متخصصان آمده تا بهتر بتوانند با سرطان ریه مقابله کنند.

هوش مصنوعی گوگل با استفاده از انبوه اطلاعاتی که از طریق عکس‌های رادیولوژی بیماران سرطانی جمع آوری کرده قادر به مدل سازی بهتر و پیش بینی احتمال ابتلاء به بیماری مذکور است.

تا به امروز محققان با استفاده از هوش مصنوعی توانسته اند در زمینه پیش بینی سرطان‌هایی همچون سینه، پوست و تخمدان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند و ابزار مذکور روز به روز دقت بیشتری پیدا می‌کنند. نکته قوت هوش مصنوعی شناسایی تغییرات بسیار اندک و مینیاتوری در اعضای در حال سرطانی شدن بدن است که انسان‌ها قادر به تشخیص آنها نیستند.

هوش مصنوعی گوگل با تهیه مدل سه بعدی از عکس‌های سی تی اسکن قادر به شناسایی بافت‌های کوچک بدخیم ریه بوده و استفاده از آن موارد اشتباه تشخیص سرطان ریه را ۱۱ درصد کاهش داده و موجب افزایش ۵ درصدی تشخیص‌های صحیح نیز شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا