دوچرخه برقی با باتری کوله پشتی ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،این دوچرخه که توسط یک شرکت سوئدی ساخته شده، Elbi Cycles نام دارد و باتری آن را می‌توان به راحتی از دوچرخه جدا کرد. همین امر شارژ باتری یادشده را نیز ساده می‌کند.

باتری مذکور بعد از شارژ شدن داخل کوله‌ای در سبد دوچرخه جای می‌گیرد تا امنیت آن نیز تأمین شود. Elbi Cycles در دو مدل تولید شده است. مدل اول دارای باتری ۲۵۰ واتی است و در کشورهای اروپایی عرضه می‌شود. مدل دوم دارای باتری ۵۰۰ واتی است و در آمریکا به بازار می‌آید. در این دوچرخه از حسگرهایی برای کنترل شرایط و وضعیت آن به صورت لحظه به لحظه نیز استفاده شده است.

باتری لیتیومی مدل اروپایی و آمریکایی این دوچرخه به ترتیب ۳۶ و ۴۸ ولتی و نیز در هر دو مدل ۱۰.۵ آمپری است. بدنه دوچرخه هم عمدتاً از آلومینیوم ساخته شده تا وزن آن کاهش یابد. این باتری برای شارژ از پورت یو اس بی استفاده می‌کند. مدل اروپایی و امریکایی این دوچرخه با هر بار شارژ به ترتیب قادر به طی کردن ۴۵ و ۴۰ کیلومتر مسافت هستند.

وزن هر دو مدل در حدود ۱۸ کیلوگرم بوده و سیستم روشنایی دوچرخه نیز به طور خودکار در طول شب روشن بوده و در روز خاموش می‌شود. قیمت مدل اروپایی این دوچرخه برابر با ۸۹۵ دلار است. این محصول در ماه جولای به بازار می‌آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا