آلومینیوم؛ تهدید جدید جمعیت زنبورها

 به گزارش ایرنا از ساینس،آلومینیوم یکی از فراوانترین آلاینده ها در طبیعت است. مطالعات قبلی نشان داده اند که زنبور ها بطور فعالانه از گرده گل های آلوده به آلومینیوم اکراه دارند.محققان فرضیه می آورند که مقادیر قابل توجه آلومینیوم می تواند باعث بروز مشکلات عصبی در میان زنبورها شود بطوریکه دیگر قادر به پیدا کردن راه بازگشت خود به جمعیتشان نیستند.

محققان دانشگاه کیل واقع در آلمان در یک مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا زنبورها مقادیر زیاد آلومینیوم را در جریان چرخه زندگی خود جمع می کنند یا خیر.آنها متوجه شدند که زنبورهای پشمالو نوجوان به شدت آلوده شده اند.

این آلودگی از 13 بخش در میلیون تا حدود 200 بخش در میلیون متفاوت بود و بیشترین میزان آلودگی به آلومینیوم در کوچکترین رنبورها دیده شد.این در حالی است که آلودگی به آلومینیوم به اندازه سه بخش در میلیون می تواند برای بافت مغر انسان کشنده باشد. از سوی دیگر ثابت شده است که شماری از عوامل مداخله گر نیز در کاهش جمعیت زنبورها و سایر گرده افشان ها دخیل هستند که کمبود گل، حمله انگل ها و قرار گرفتن در معرض آفت کش ها از جمله این عوامل هستند. نتایج این مطالعه در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا