برندگان ماراتن مسیه ۹۷ معرفی شدند

برگزارکنندگان این رقابت نجومی سراسری که شرکت‌کنندگان در آن با تلسکوپ بر سر رصد اجرام اعماق  آسمان رقابت می‌کنند، صبح جمعه ۱۷ اسفند با تقدیر از همکاران بخش اجرا و داوری و معرفی برندگان بخش‌های مختلف این رقابت در مراسم اختتامیه در محوطه باز رصدگاه شیخ حافظ رجب برسی زواره به کار خود پایان دادند.
در این مراسم هیئت داوران ماراتن مسیه ۹۷ با بررسی نتایج ثبت شده در اپلیکیشن داوری و همچنین ثبت دستی و بررسی عکس‌های گرفته شده در طول برنامه در بخش رقابت عکاسی، برندگان ماراتن مسیه ۹۷ را به شرح زیر اعلام کردند:
 

برندگان رقابت عکاسی ماراتن مسیه ۹۷
امید قدردان از تهران، برنده تندیس طلای رقابت عکاسی ماراتن مسیه ۹۷ به‌خاطر ثبت عکس مرور زمان رقابت
ریحانه ولی‌پور، از تهران برنده تندیس نقره ماراتن مسیه ۹۷ برای عکس برگزیده

 برندگان ماراتن مسیه کلاسیک سال ۹۷
زهرا سوهانی از تهران با تلسکوپ ۸ اینچ دابسونی و رصد ۱۰۰ جرم فهرست مسیه
محدثه فرساد کیا از انجمن ادیب اصفهان با دوربین دوچشمی ۱۰۰*۲۵ و رصد ۱۰۰ جرم فهرست مسیه
محمدرضا اشرفی و محمدمهدی ملک‌حسین از انجمن نجوم پاسارگاد با تلسکوپ ۱۲ اینچ دابسونی و رصد ۱۰۱ جرم از فهرست مسیه

 برندگان ماراتن مسیه پیشرفته سال ۹۷

گروه‌های شایسته تقدیر:آرش کربلایی و آیلار نقشینه از انجمن نجوم ادیب اصفهان با تلسکوپ ۱۲ اینچ دابسونی با کسب ۱۵۵ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز
دانیال جلائیان سامانی و کسری حاجیان از مشهد با تلسکوپ ۸ اینچ نیوتنی و رصد ۱۶۱ جرم از ۱۸۰ جرم

گروه سوم و برنده تندیس برنز: مهدی سلیمانی و خشایار ریحانی از تهران با تلسکوپ ۸ اینچ نیوتنی و با کسب ۱۷۶ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز و رصد ۱۶۴ جرم از ۱۸۰ جرم. همچنین این گروه موفق به ثبت رکورد سرعتی در ماده ۱۰۰ جرم غیربحرانی ماراتن مسیه ۹۷ شدند.

گروه دوم و برنده تندیس نقره:امیرحسین ربیعی و عالیه جعفری از انجمن نجوم ادیب اصفهان با تلسکوپ ۱۲ اینچ دابسونی و کسب ۱۸۰ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز و رصد ۱۶۹ جرم از ۱۸۰ جرم

گروه اول، برنده تندیس طلا و پرچم ماراتن مسیه: علیرضا حیدری از تهران با تلسکوپ ۸ اینچ نیوتنی و کسب ۱۹۵ امتیاز از ۲۰۰ امتیاز و رصد ۱۷۶ جرم از ۱۸۰ جرم

 علیرضا حیدری همچنین پرچم ماراتن مسیه را از پرچمداران سال گذشته که کیان باختری و مصطفی کویری بودند تحویل گرفت تا همراه خود به رصدگاه ماراتن مسیه ۹۸ بیاورد و به برنده تندیس طلای ماراتن پیشرفته سال آینده تحویل دهد.

 حیدری پس از دریافت تندیس طلا، ضمن قدردانی از زحمات معلم نجومش، محمد نیلفروشان در موفقیت‌های فعلی خود، تاکید کرد سال آینده نیز در ماراتن مسیه ۹۸ شرکت می‌کند تا به بالا نگه‌داشتن سطح این رقابت سراسری منجمان آماتور کمک کرده و برای شرکت‌کردن منجمان آماتور باتجربه در ماراتن مسیه انگیزه بیشتری ایجاد کند.

 گفتنی است به همه برندگان ماراتن مسیه ۹۷ علاوه بر تندیس، لوح و تقدیرنامه، اشتراک شش شماره مجله نجوم، یادبود صنایع دستی زواره از طرف مسئولان این شهر و برگه تخفیف در خرید ابزارآلات نجومی از فروشگاه آماد صنعت کهکشان اهدا شد.

در پایان یادآور می‌شود ماراتن مسیه ۹۷ با همکاری مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و شهرداری زواره برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا