طرح بازی و یادگیری سال آینده در مدارس بیشتری اجرا میشود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که ایجاد اتاقبازی و یادگیری در مدارسی انجام شده که خود داوطلب بودهاند و هیچگونه اجباری در کار نیست، اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح، برخی مدارس انتخاب شدند اما مدارس دیگری نیز تمایل و آمادگی خود را اعلام کرده اند که بیش از حد انتظار ما بود.
«رضوان حکیمزاده» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا افزود: رویکرد جدید آموزشی که برای دانش آموزان پایههای اول تا سوم در قالب طرح بازی و یادگیری آغاز شده، خانوادهها و معلمان را به این سمت سوق داده که شیوه های تعلیم و تربیت را میتوان در قالبهای دیگری که همراه با شادی و نشاط باشد برای دانشآموزان به ویژه در سالهای اولیه تحصیل دنبال کرد.
وی تصریح کرد: به همین خاطر علاوه بر استانهای هدف شامل تهران، خراسان رضوی، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، مازندران، کردستان، کرمان، قزوین و آذربایجان غربی، مدارس دیگری از سراسر کشور نیز تمایل دارند تا به صورت داوطلبانه این طرح را به اجرا درآورند از این رو تلاش میکنیم تا دایره طرح بازی و یادگیری را سال آینده وسیعتر کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال انحصاریکردن طرح بازی و یادگیری نیست و از تمامی ایدههای جدید استقبال میکند، یادآور شد: در اجرای این طرح صرفا تکیه بر بازی فکری مدنظر نیست بلکه بازیهای تحرکی هم ملاک است و در این میان، آموزشهای لازم به معلمان ارائه شده تا طرح روند و نتیجه مثبتی به دنبال داشته باشد.
حکیم زاده یادآور شد: هر چند تراکم دانشآموزان در کلاس درس میتواند روند اجرای بسیاری از طرحهای تحولی را کُند کرده و نگرانیهایی به دنبال داشته باشد اما در بسیاری از نقاط کشور با همین امکانات محدود پیشرفتهایی حاصل شده که قابل مقایسه با نظامهای پیشرو در دنیا است.
حکیم زاده افزود: تحول میسر خواهد شد به شرط آنکه در کنار امکانات محدود، خلاقیت داشته باشیم و با شرایط موجود آموزش صحیح ارائه دهیم.
در سال تحصیلی 98-97 از مجموع بیش از 14 میلیون دانش آموز، 7 میلیون و 995 هزار و 280 نفر آنان در پایه های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یک میلیون و 440 هزار و 87 نفر کلاس اولی هستند.