ساخت ماشین مغناطیسی خورشیدی در کشور

به گزارش ایسنا، داوود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: ماشین مغناطیسی خورشیدی توسط دکتر نیما امجدی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان، محمد یوسف ولی از دانشجویان دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 85138 به ثبت رسید.

 

دکتر امجدی در توضیح این اختراع گفت: طرح این اختراع تلفیقی از مهندسی برق و مکانیک خودرو است، بخش الکتریکی این طرح تغذیه محرک آهن‌ربای دائم، بوسیله پنل‌های خورشیدی است.

 

وی افزود: تغذیه DC، حسن بزرگ این ماشین است که التزام به استفاده از برق IC را از بین خواهد برد و نبود برق IC باعث حذف مواردی سنگین و پیچیده و گران قیمت نظیر موتورهای محرک القایی، مدارات حفاظت و کنترل، مبدل‌های DC به IC و … می‌شود که این دستاوردی مهم در این ماشین است.

 

امجدی در ادامه گفت: ارائه ساختار جدید موتور مغناطیسی، جرم ملزومات را به شدت کاهش می‌دهد و جرم و حجم کمتر برابر با فضای بیشتر برای قطعاتی مهمتر همچون باتری و … است که این به معنای افزایش زمان استفاده از دستگاه است.

 

محقق طرح تصریح کرد: در این طرح علاوه بر ابداع موتور محرک مغناطیسی، به طرز شفاف و قابل قبولی به بهینه سازی ساختار الکتریکی ماشین‌ها کمک می‌شود و به رویای استفاده همگانی از ماشین‌های خورشیدی و انرژی‌های پاک و نو تحقق بخشیده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا