نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاهی به کنفرانس‌های پیش رو در جهان

طی هفته  گذشته در سراسر جهان فراخوان مقالات متعددی جهت حضور در کنفرانس‌ها اعلام‌شده که از سوی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلفی برگزار می‌شوند. قطعاً انتخاب تعدادی محدود از این کنفرانس‌ها و معرفی آن‌ها کار دشواری محسوب می‌شود و به همین دلیل ما تلاش کردیم برخی از کنفرانس‌های معتبر را با در نظر گرفتن این نکات، معرفی کنیم: قطعاً نخستین بحث درباره هر کنفرانس علمی، مورد تائید بودن وزن علمی برگزارکنندگان آن است که در این موارد مدنظر قرارگرفته‌اند. در این گزارش کنفرانس‌هایی معرفی می‌شوند که دستکم بیش از یک ماه تا آخرین تاریخ ارسال چکیده مقالات به کمیته داوری آن‌ها باقی‌مانده و پژوهشگران امکان ارسال آثار خود را خواهند داشت.  موضوع دیگر، تنوع رشته‌ها و حضور مواردی از گروه‌های علوم پزشکی، مهندسی و علوم انسانی بوده و درنهایت بحث سهولت حضور پژوهشگران ایرانی در این کنفرانس‌ها مدنظر قرار داشته و مواردی که در برخی کشورها برگزار می‌شوند که برای اتباع ایرانی به‌سختی روادید صادر می‌شود، کنفرانس‌ها معرفی نمی‌شوند. 

کنفرانس فتونیک 2020 (2020 IEEE Photonics Conference): فوتونیک شاخه‌ای از فیزیک و مهندسی است که به گسیل، عبور، تقویت و ثبت نور به‌وسیلهٔ ابزار نوری می‌پردازد و گستره آن شامل ایجاد، انتشار، انتقال، مدولاسیون، سوئیچینگ، تقویت و آشکارسازی نور می‌شود. این کنفرانس توسط دانشمندان و مهندسان پیشرو در زمینه‌های لیزر، اوپتلکترونیک، شبکه فیبر نوری و فناوری و برنامه‌های کاربردی سبک نور در روزهای 27 سپتامبر تا اول اکتبر سال 2020 میلادی در ونکوور، بریتیش کلمبیای کانادا برگزار خواهد شد. علاوه بر آن، این کنفرانس شامل جلسات عمومی در مورد مهم‌ترین موضوعات صنعت و تکنولوژی با هدف قرار دادن دانشجویان و متخصصان فوتونیک جوان و نمایشگاه تولیدکننده نیز است. آخرین‌مهلت ارائه مقاله برای این کنفرانس 15 آوریل سال 2020 میلادی اعلام‌شده است.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و ارسال چکیده مقاله و مقاله اصلی می‌توان از طریق آدرس اینترنتی زیر اقدام کرد:

https://conferences.ieee.org/conferences_events/conferences/conferencedetails/47351

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Vancouver, British Columbia, Canada

ششمین کنفرانس سالانه ژنوم پزشکی 2019 نوردیک (sixth annual Genomic Medicine 2019 Nordic Conference): ششمین کنفرانس سالانه ژنوم پزشکی 2019 در روزهای 13 و 14 نوامبر سال 2019 میلادی در کپنهاک کشور دانمارک برگزار خواهد شد. پیش‌ازاین در روز 12 نوامبر یک کارگاه آموزشی تجزیه‌وتحلیل داده‌های NGS (توالی نسل بعدی) بالینی ارائه خواهد شد. این کنفرانس از موضوع‌های علمی متناسب با موضوع اصلی استقبال کرده و بر ژنومیک، استفاده از فن‌آوری‌های ژنومیک و توالی نسل بعدی (NGS) و ابزارهایی برای بررسی بیماری‌های انسانی در تحقیقات و همچنین در محیط بالینی تمرکز خواهد کرد. برای ارسال چکیده مقاله باید 11 اکتبر سال 2019 اقدام کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال خلاصه مقاله و مقاله اصلی می‌توان به وب‌سایت این کنفرانس به آدرس اینترنتی https://biotexcel.com/event/genomic-medicine-2019-nordic/ مراجعه کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Kennedy Center, Copenhagen, Denmark

سومین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر و علوم کاربردی 2019 (3rd International Computer and Applied Sciences Conference 2019): این کنفرانس که یک کنفرانس بین‌المللی علوم مهندسی، کاربردی و ریاضیات است توسط پژوهش‌های علمی و راه‌حل‌های علمی موردحمایت قرار خواهد گرفت. هدف از برگزاری این کنفرانس مبادله ایده‌ها، تجربه‌ها و دانش بین دانشمندان، مهندسان و ریاضیدانان است که در زمینه علوم کاربردی، مهندسی و ریاضیات تمرکز دارند و همچنین با برگزاری این کنفرانس به ترویج فعالیت‌های پژوهشی میان‌رشته‌ای نیز کمک می‌شود. سومین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر و علوم کاربردی در 26 و 27 اکتبر سال 2019 میلادی به مدت دو روز در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد. زمینه‌های گسترده‌ای از موضوعات در این کنفرانس پوشش داده می‌شود که شامل بسیاری از رشته‌های علوم کاربردی و مهندسی است و می‌توان آن‌ها را در عناوین کلی 1- ریاضیات، آموزش و کاربرد، 2- مهندسی پروتئین، 3- مهندسی صنایع، 4- مهندسی برق و الکترونیک، 5- مهندسی کامپیوتر و ارتباطات، 6- شیمی، مهندسی شیمی و محیط‌زیست، 7- معماری و مهندسی عمران، 8- فناوری انرژی تقسیم‌بندی کرد. آخرین‌مهلت خلاصه مقاله 30 مارس و زمان ارسال مقاله کامل 16 اکتبر اعلام‌شده است.

خلاصه مقالات و مقالات اصلی را می‌توان از طریق آدرس اینترنتی bar109@acrsolutions.org ارسال کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Salles Hotel Barcelona Spain

کنفرانس بین‌المللی واکسن و واکسیناسیون (International Conference On Vaccines & Vaccinations): تاریخ برگزاری کنفرانس بین‌المللی واکسن و واکسیناسیون چهارم تا ششم نوامبر سال 2019 میلادی اعلام‌شده و 15 اکتبر آخرین‌مهلت برای ارسال چکیده مقاله است. این کنفرانس بین‌المللی در شهر فرانکفورت آلمان برگزار خواهد شد و موضوع اصلی آن «ضرورت واکسن‌های بیشتر برای کشتن بیماری‌های عفونی و کشنده» است تا با به دست آوردن اطلاعات مناسب به اروپا و آمریکا کمک کند که بتوانند موجی از افرادی که با زدن واکسن مخالف هستند و جان دیگران را به خطر انداخته‌اند را کنترل کنند. تولید و تحقیق در مورد واکسن‌ها، واکسن‌های باکتریایی، واکسن‌های تولیدشده از گیاه، واکسن‌های مخاطی، رویکردهای آتی از نکات مهم این کنفرانس به‌حساب می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال خلاصه مقالات و مقالات اصلی می‌توان از طریق آدرس اینترنتی https://www.allconferencealerts.com/conference_details/99568/international-conference-on-vaccines-amp-vaccinations اقدام کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Germany, Frankfurt Am Main

سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌های کاربردی مواد هوشمند 2020 (2020 The 3rd International Conference on Smart Materials Applications): این کنفرانس با موضوعاتی نامحدود مرتبط با موضوع اصلی در زمینه‌های علوم و مهندسی مواد- خواص مواد، روش‌های اندازه‌گیری و برنامه‌های کاربردی – روش تحقیق و تجزیه‌وتحلیل و مدل‌سازی – ساخت و پردازش مواد در روزهای 13 تا 16 ژانویه سال 2020 میلادی در شهر سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد. آخرین‌مهلت ارسال چکیده مقاله 5 سپتامبر سال 2019 میلادی اعلام‌شده است. برای دسترسی به دانش به‌روز و معتبر از هر دوجهان صنعتی و دانشگاهی و به اشتراک‌گذاری بهترین روش‌ها در زمینه تجزیه‌وتحلیل مواد هوشمند می‌توان در این کنفرانس شرکت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال خلاصه مقالات و مقالات اصلی می‌توان از طریق وب‌سایت این کنفرانس http://www.icsma.org/ اقدام کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Yonsei University, Seoul, South Korea

گزارش: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل