افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلواتی

 مدیر مرکز خدمات تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر سازمان جهاد دانشگاهی استان در این رابطه اظهار کرد: برای ساخت این نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. دکتر افسانه عسگریان با بیان اینکه این نیروگاه در پشت بام یک کارخانه تولید قطعات احداث شده، بیان کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نصب و راه‌اندازی متخصصان سازمان جهاد دانشگاهی استان و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین فناوری روز دنیا، این نیروگاه با تولید ۱۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی به شبکه برق سراسری متصل شد.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این نیروگاه خورشیدی حدود ۳۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

عسگریان افزود: مشترکان برق در سراسر کشور با احداث نیروگاه خورشیدی و سرمایه‌گذاری در این رابطه و عقد قرارداد با شرکت توزیع برق استان علاوه بر کاهش آلودگی محیطی، می‌توانند درآمد ماهیانه‌ای نیز در این زمینه کسب کنند.

وی با اشاره به تهدیدهای اقلیمی از جمله خشک‌سالی‌ها، کمبود منابع آبی و… در کشور، افزود: وجود بیش از ۲۸۰ روز آفتابی در سال در آذربایجان شرقی، ایجاب می‌کند تا ظرفیت انرژی خورشیدی در تولید برق و خلق ثروت مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: شدت تابش نور خورشید در استان بیش از پنج کیلووات در ساعت بوده و یکی از نقاط برتر ایران در حوزه انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.

عسگریان ادامه داد: باید با تسهیل روند سرمایه‌گذاری از سمت دولت و تشویق سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه، بستر ایجاد و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برای تأمین برق موردنیاز در استان فراهم شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا