نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نیروهای متفکر و پژوهشگران سرمایه اصلی و بنیادی کشور هستند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان سی و دومین جشنواره خوارزمی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: باید مراکز علمی این رویکرد را ملاک خود قرار دهند و فارغ التحصیلان علاوه بر اینکه روی پای خود برای اشتغال بایستند، باید با فناوری که آموخته اند برای تعداد زیادی از افراد جامعه اشتغال ایجاد و توسعه اقتصادی کشور را تضمین کنند.

وی بیان داشت: ظرفیت های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که به فعل رساندن آن باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از صاحبان فناوری گفت: نیروهای متفکر و پژوهشگران سرمایه اصلی و بنیادی کشور هستند و همچنان که خود این انگیزه را برای توسعه علم و فناوری و حل مشکلات کشور دارند، به وجود آنها افتخار می کنیم.
غلامی جشنواره خوارزمی را یکی از جشنواره‌های پر سابقه در ایران دانست و گفت: برگزاری بیش از 30 سال این جشنواره نشان می‌دهد که این رویداد توانسته جایگاه خود را در میان محققان، فناوران و صاحبان فناوری حفظ کند.
وی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی محل مناسب و یکی از مسیرهای معرفی صاحبان علم ، دانش و فناوری است که باید آن را حفظ کنیم، افزود: این جشنواره تقدیر نمادین دانشمندان است همچنان که در کشورمان تعداد بسیار زیادی از محققان باسابقه، دانش پژوهان و فناوران ایرانی را در کنار خود داریم و به صورت نمادین و در یک فرآیند علمی – گروهی از این افراد تقدیر می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حضور پژوهشگران از کشورهای مختلف که دارای سابقه طولانی هستند، اعزام دانشجویان، پذیرش دانشجویان غیر ایرانی و روابط علمی در سطوح مختلف یکی از ظرفیت‌های مراکز علمی ما است که به خوبی انجام شده و باید در حد توان تلاش کنیم که این کار ادامه پیدا کند.
غلامی بیان داشت: بدون تعاملات و همکاری بین المللی حرکت در جامعه علمی کامل نیست و به طور قطع ارتباطات علمی به سود محققان و دانشمندان کشورمان است که از دیدگاه‌ها و نظرات علمی یکدیگر بهره مند شوند و ظرفیت علمی ایران در حوزه‌های مختلف تولید علم به جهانیان معرفی شود.
وی تصریح کرد: کاربردی کردن علوم، ارائه فناوری‌هایی که بتواند مسائل و مشکلات را در حوزه‌های سلامت ، کشاورزی و صنعتی حل کند، از دستاوردهایی است که در این ارتباطات به دست آورده ایم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حرکت دانشگاه ها و مراکز علمی به سمت تبدیل علم به دانش و فناوری بودیم، اضافه کرد: در کنار این توفیقات، ورود مجموعه‌های جدیدی از شرکت‌های جوان مبتنی بر فناوری روز، شکل گیری تدریجی استارتاپ‌ها‌ منجر به افزایش توان علم و فناوری در کشور شده است و به طور قطع راه حفظ استقلال کشور در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی در تقویت این موارد است و نیاز به حمایت بیشتری دارد از این رو تلاش داریم این حمایت‌ها را قوی‌تر از سال‌های گذشته داشته باشیم.
آئین پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی به منظور معرفی 10 طرح برگزیده داخلی و 6 طرح برگزیده خارجی صبح امروز، دوشنبه 13 اسفند ماه با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل