بهترین کشور جهان معرفی شد

هر ساله دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا با همکاری موسسه وای اند آر تمامی کشورهای جهان را بر اساس میانگین امتیاز 80 کشور جهان و با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی چون محیط کسب و کار، رضایت شهروندان از زندگی، میزان آینده‌نگری سیاستمداران، کارآفرینی، تجارت خارجی، گردشگرپذیری، سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه خارجی و درآمد ملی رتبه‌بندی می‌کنند. بر اساس این لیست سوئیس به عنوان بهترین کشور جهان در سال 2019 انتخاب شد.

کشور سوئیس حدود 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد و تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور نیز 678.9 میلیارد دلار است. همچنین متوسط درآمد سرانه در این کشور 62 هزار و 125 دلار است و با وجود چنین آمار فوق‌العاده‌ای، سوئیس موفق شد بالاترین امتیازها را نسبت به سایر کشورها دریافت کند و لقب بهترین کشور جهان را برای سومین سال متوالی از آن خود کرد. کشورهای ژاپن، کانادا، آلمان، انگلیس، سوئد، استرالیا، آمریکا، نروژ و فرانسه پس از سوئیس در رتبه‌های دوم تا دهم لیست بهترین کشورها قرار گرفته‌اند.

ایران نیز با میزان تولید ناخالص داخلی 439.5 میلیارد دلار و درآمد سرانه آن نیز 20 هزار و 136 دلار در سال، توانست در جایگاه هفتادونهم جهان قرار بگیرد.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا