حال منابع طبیعی در کشور خوب نیست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،خلیل آقایی روز پنجشنبه در «گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی»، در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: حراست و حفاظت از خاک به عنوان لازمه توسعه، پیشرفت و رفاه کشور، بسیار ضروری است.
وی موثرترین راه حفظ خاک را پوشش گیاهی دانست و گفت: بهترین راه برای جلوگیری از سیل و فرسایش خاک، پوشش گیاهی است و این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی توسط رهبر معظم انقلاب برای حراست از منابع طبیعی در سال 97 در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: 150 میلیون یورو نیز از صندوق توسعه ملی در سال 98 با اذن معظم له به منابع طبیعی اختصاص یافته، که این نشان از توجه ویژه رهبر انقلاب در حراست از منابع ملی دارد.
آقایی اظهار داشت: سازمان جنگل ها امسال در 80 درصد شهرستان های کشور طرح های مختلف آبخیزداری اجرا کرده که این طرح ها نقش موثری در جلوگیری از فرسایش خاک دارد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت از منابع طبیعی را رسالتی دینی دانست و تاکید کرد: راهی جز مردمی کردن حراست از منابع طبیعی وجود ندارد.
وی، یکی از خطاهای اصلی در کشور را برداشت اشتباه از منابع طبیعی دانست و ادامه داد: وظیفه سازمان جنگل ها، واگذاری زمین نیست بلکه حفظ و حراست از انفال و منابع طبیعی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا