رشد ۴۶ درصدی استخدام در حوزه دیجیتال

کسب و کار نیز یکی از حوزه هایی است که با گسترش اینترنت و تکنولوژی تغییرات زیادی در انتظار آن است. امروزه وقتی همه کسب و کارها به هم متصل می شوند بازاریابی عظیمی در شبکه اینترنتی به وجود می آید، زمان کوتاه دست یابی به مشتریان و دریافت نیازها و نظرات آن ها به حداقل رسیده و کسب و کارها برای اینکه در میدان تبلیغات از رقیبانشان باز نمانند، باید خود را در همه زمینه ها و فضاهای اینترنتی نشان دهند.

در کسب و کارهای دیجیتالی افراد با برقرار کردن رابطه با یکی از مخاطبان به راحتی به مخاطبان دیگر مانند یک شبکۀ به هم پیوسته دسترسی پیدا می کنند. از این روست که همه صاحبنظران معتقدند که فعالیت در شبکه کسب و کارهای دیجیتالی می تواند یک فرصت مناسب باشد، اما نکته قابل توجه این است که در این فضای گسترده فعالان در همه کسب و کارها تا همین حد به مشتریان دسترسی داشته و می توانند آن ها را به سوی شرکت و محصولات خود ترغیب کنند.

در عصر حاضر فضای مجازی و شبکه گسترده اینترنت فعالان اقتصادی را مجبور کرده که روش های سنتی را کنار گذاشته و برای ورود به دنیای کسب و کار دیجیتال فعالیت خود را متحول کنند.

دیجیتالی شدن شامل تمام جنبه های مختلف یک سازمان و فعالیت اقتصادی از رابطه با مشتریان گرفته تا فعالیت های سازمانی می شود و از تغییرات بزرگ و بنیادی تا تغییر زیر ساخت ها را شامل می شود.

چالش دیگری که در این مقوله حائز اهمیت است این است که استفاده از امکانات دیجیتالی باید با توجه به موضوع امنیت در فضای مجازی همراه باشد چراکه، در غیر اینصورت بدون توجه به آن ممکن است خطراتی شامل حال تمامی افرادی که در این مجموعه حضور دارند، شود.

با این تفاسیر طبق گزارشی که از آمار بازار کار ایران منتشر شده است، در مقایسه سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ استخدام در کسب و کارهای دیجیتال و استارت آپ ها ۴۶ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی شرکت دانش بنیان ایران تلنت در یک سال گذشته تنها شغل‌هایی که حجم استخدامشان کم نشده است، شغل‌های مربوط به حوزه فناوری اطلاعات بوده است. به نحوی که استخدام گروه شغلی مهندس کامپیوتر، نرم‌افزار و طراح وب در این بازه زمانی افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

از طرفی، شغل‌های دسته فروش، بازاریابی و تبلیغات که همیشه پیشتاز نیازهای نیروی انسانی شرکت‌ها بودند، افت کرده‌ اند. در این دسته بررسی ها نشان می دهد که شغل‌های فروش کاهش داشتند و در عوض، جایشان را به شغل‌های بازاریابی داده‌ اند. این موضوع به این معنی است که کسب و کارها تصمیم گرفته‌ اند نیازهایشان در این حوزه را زیربنایی و عمقی‌تر حل کنند.

در میان صنایع مختلف، شرکت‌های دیجیتال و استارتاپ ها با رشد چشمگیر ۴۶ درصد در حجم استخدام، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ اند.

توجه به این آمارها بسیار حائز اهمیت است. چراکه، با نگاه دقیق‌ به آنچه برای کسب و کارهای ایرانی اتفاق افتاده نشاندهنده این موضوع است که جهت‌گیری آینده مجموعه‌ها در زمینه منابع انسانی و برنامه‌ریزی نیروهای جوان برای آینده‌ شغلی‌ و ایجاد کسب و کارهای نوپا به سوی حوزه دیجیتال است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا