تعاونی های دانش بنیان تشکیل می گردد

در مراسم امضای این تفاهم نامه کبیری، معاون امور تعاون وزارتخانه بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویی جهاد دانشگاهی تاکید و ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه منجر به یک همکاری مثبت و مثمر ثمر برای ارتقا و ترویج فرهنگ تعاون خصوصاً در دانشگاه‌ها شود و پیرو این تفاهم نامه از ظرفیت جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها به طور خاص و از ظرفیت‌های رسانه‌های مرتبط با جهاد دانشگاهی استفاده شود.

کبیری ادامه داد: درگذشته نیز معاونت تعاون ارتباط و تعامل خوبی در بحث پژوهشی با جهاد دانشگاهی داشته و امیدواریم در بحث ترویجی هم از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

معاون تعاون وزیر کار گفت: در قانون اساسی اشاره مستقیم و صریحی به بخش تعاون در کنار بخش خصوصی و دولتی شده و اکنون بیش از ۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم. اما بنا داریم در سال ۹۸ این تعاونی‌ها ساماندهی شوند و به ارتقای کمی و کیفی تعاونی‌ها از طریق همکاری با نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی کمک کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی هم نشان داده در کنار وزارت تعاون گام‌های خوبی در این مسیر برداشته و امیدواریم با این تفاهم نامه این مسیر با سرعت بیشتری دنبال شود.

عیسی علیزاده – معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: اساس جهاد دانشگاهی به موضوعات فرهنگی و تعاملی برمی‌گردد و در طول این سال‌ها توانسته اقدامات خوبی در دانشگاه‌ها رقم زده است.

وی مهم‌ترین وجه ممیزه جهاد دانشگاهی را نسبت به سایر نهادها در شبکه تشکیلاتی مسنجم در کشور و تفاوت فعالیت‌هایی دانست که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی علاوه بر این چند نهاد دارد که مستقیماً رصد اطلاعات اجتماعی و فرهنگی را در اختیار جهاد قرار می‌دهد و موجب می‌شود در حوزه فرهنگی یک نهاد بروز باشیم.

اسماعیلی با تاکید بر استفاده جدی از ظرفیت دانشجویی در حوزه تعاون ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه منجر به انسجام و ساماندهی بیشتر حوزه شود.

وی گفت: احساس ما این است که رویکرد فرهنگی در شرایط فعلی جامعه ما باید با سمت فعالیت‌های اجتماعی برود به دو دلیل، یکی این که شاید کاربردی تر می‌شود و مشکلات بیشتری را حل می‌کند. ضمن آنکه با بررسی‌هایی که داشتیم عموم افراد به ویژه دانشجویان دز موضوعات اجتماعی استقبال بیشتری می‌کنند. در کنار این موضوع کارآفرینی و نوآوری هم با اهتمام و سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا