کشف فسیل 80 میلیون ساله در چچن

دیرینه شناسان در جدیدترین بررسی های میدانی خود در منطقه چچن ، موفق به کشف بقایای یک فسیل باستانی شده اند . بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری قزاقستان شمالی North Caucasian republic ، تیمی از دیرینه شناسان موفق به کشف بقایای یک فسیل از خانواده  حلزون های دو صدفه بسیار بزرگ در نزدیکی شهر گروزنی شده اند . مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که این فسیل متعلق به دوره زمین شناسی ژوراسیک Jurassic period  بوده و در حدود 80 میلیون سال قدمت دارد .

مطالعات تکمیلی درباره این گونه جانوری پیش از تاریخی در حال پیگیری بوده و پژوهشگران و دیرینه شناسان موزه آرگون Argun museum در حال انجام تحقیقات و آزمایش های لازم روی این فسیل هستند . در همین زمینه امین دژابرایلوف  Emin Dzhabrailov مدیر موزه آرگون اعلام کرد : " این فسیل بسیار بزرگ بوده و قطر آن در حدود سه متر است . "

بر اساس اظهار نظر پژوهشگران ، نمونه این فسیل پیش از این در مناطق خاور دور روسیه کشف شده بود و برای نخستین بار است که نمونه فسیل مزبور در مناطق مجاور گروزنی کشف شده و این موضوع نشان می دهد محدوده زندگی جانور فوق بیشتر از آن حدی بود که پیش از این تصور می شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا