موتور موشک با پرینتر سه بعدی ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،استارت آپ فضایی Orbex در انگلیس قسمت دوم موشک Prime را رونمایی کرد که در حقیقت بزرگترین موتور موشک چاپ سه بعدی دنیا است. این موشک که با سوخت تجدیدپذیر کار می کند ۲۰۲۱ میلادی پرتاب می شود.

این موشک با ۱۷ متر ارتفاع، به اندازه یک چهارم موشک فالکون ۹ است. این استارت آپ انگلیسی با مهندسان قدیمی ناسا و سازمان  فضایی اروپا برای ساخت قسمت دوم یا موتور این موشک همکاری کرده است.

به گفته شرکت مذکور این نخستین باری است که یک موتور موشک چاپ سه بعدی به طور یک تکه و بدون هیچ  مفصلی ساخته می شود.

این بدان معناست که موشک مذکور حدود ۳۰ درصد سبک تر و ۲۰ درصد کارامدتر از نسخه های مشابه است. عدم وجود مفصل یا جوش دادن قطعات به یکدیگر نشان می دهد موشک می تواند دما و فشار بالا را بهتر تحمل کند.

علاوه براین موارد موشک طوری طراحی شده تا از پروپان زیستی (یک منبع سوخت تجدید پذیر) استفاده کند که تا ۹۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای می کاهد.

همچنین شرکت فضایی انگلیسی Orbex تصمیم دارد مقرهای تولید و واحدهای طراحی موشک را در «ساترلند» واقع در اسکاتلند افتتاح کند.

این شرکت قصد دارد برای نخستین بار موشک Prime را در ۲۰۲۱ میلادی به فضا ارسال کند. همچنین Orbex با استارت آپ سوییسی Astrocast همکاری می کند تا ۶۴ ماهواره نانو را به فضا بفرستد. این ماهواره ها یک شبکه جهانی اینترنت اشیا فراهم می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا