گزارش تصویری از موزه سلطنتی بلژیک

چهار موزه زیر مجموعه اصلی موزه سلطنتی بلژیک ،  شاخه های مختلف هنری را تشکیل می دهند که در واقع توسط این موزه ها تفکیک شده اند . این تقسیم بندی عبارت است از : 1- موزه هنرهای مدرن 2- موزه هنرهای باستان 3- مجموع دو موزه هنرهای هنرمندان مشهور بلژیک با نام های کنستانتین مینیور و آنتوان ورتز که از مشهورترین هنرمندان قرن نوزدهم کشور بلژیک محسوب شده و بیشتر آثار آن ها در این موزه ها به نمایش گذاشته می شود .

موزه  سلطنتی بلژیک را می توان از موزه های قدیمی قاره اروپا محسوب کرد زیرا این موزه در قرن نوزدهم آغاز به کار کرده و بیش از دو سده سابقه دارد .

بنای اصلی این موزه دارای معماری منحصر به فرد و بسیار ارزشمندی است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده و به نام کاخ هنرهای زیبا شهرت دارد . طراح و معمار این بنا ، آلفونس بالات معمار مشهور بلژیکی در قرن نوزدهم میلادی است که با حمایت و دستور پادشاه وقت بلژیک لئوپولد دوم ، این مجموعه را طراحی و اجرا کرد .

طراحی این بنا به زیبایی برنامه گسترده آن را به نمایش گذاشته است به طوری که چهار ستون با نقش موسیقی، معماری، مجسمه سازی و نقاشی در بالای ستون ها، در ورودی موزه توسط مجسمه سازان مشهور بلژیکی، طراحی شده است. سردر این بنا به وسیله "گیلائوم دی گروت" از معماران معروف آن دوره بلژیک طراحی و اجرا شده و قابل توجه است که از جمله تزئینات انجام شده در آن طلاکاری نیز بوده است.

موزه سلطنتی بلژیک موزه ای بسیار غنی و ارزشمند است که با دارا بودن گنجینه ای بالغ بر 20 هزار اثر هنری ، مجموعه ای گران بها از این آثار را به نمایش گذاشته است که از آن میان می توان به بیست اثر ارزشمند نقاش مشهور اروپائی ،  پیتر روآل روبنز اشاره کرد که در کنار آثار برخی دیگر از چهره های سرشناس عرصه هنر مانند  ون گوگ، ماتیس، دالی، شاگال و میرو در این موزه به نمایش گذاشته شده اند . یکی از مجموعه های مهم و با ارزش این موزه آثار سورآلیست هنرمند بزرگ و مشهور " رنه ماگریت " است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا