نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نابودی جنگل های آمریکا توسط نخستین مهاجران اروپائی

پژوهش های جدید محققان نشان می دهد که تعداد آتش سوزی های رخ داده تعمدی در جنگل های غرب نیویورک و در اطراف سکونتگاه های نخستین گروه های مهاجر به  قاره آمریکا که در اوائل قرن نوزدهم  روستاهایشان را در نزدیکی جنگل های شاه بلوط ، گردوی آمریکائی و بلوط ساخته  بودند ، بیشتر از آن میزانی است که تا کنون تصور می شد . این درختان در مقایسه با برخی دیگر از درخت هائی که در آتش سوزی های جنگل ، ساده تر آتش گرفته و می سوزند از قبیل راش و افرا ، به میزان بیشتری سوزانده شده اند .  احتمالا دلیل این موضوع ایجاد فضای مناسب برای رشد روستا ها و تاسیس مزارع جدید بوده است .

استیو تولو ویکی Steve Tulowiecki این پژوهش را در زمانی که در دانشگاه بوفالو University at Buffalo  در نیویورک تحصیل می کرد آغاز کرده و در این تحقیقات کریس لارسن Chris Larsen  نیز وی را همراهی می کند . این پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی اطلاعات درختان منطقه چائو تائو کوا Chautauqua در فاصله سال های 1799 تا 1814 میلادی پرداخته و طی آن عواملی از قبیل دما ، میزان بارش ، نوع خاک و  رسوبات منطقه را مورد مطالعه قرار دادند تا قادر به فهم متغیر های زیست محیطی  رشد درختان در این مناطق شوند .

استیو تولو ویکی Steve Tulowiecki در رابطه با این موضوع ، اعلام کرد : " نتایج مطالعات ما نشان دهنده تعامل و ارتباط بین انسان و طبیعت و تغییر نمای عمومی مناطق طبیعی بر اثر مداخله انسان در دوران مهاجرت و تشکیل نخستین کلنی های اروپائی نشین در این منطقه از آمریکا است . "

بر اساس این تحقیقات ، بیش از بیست درصد از زمین های فعلی منطقه چائو تائو کوا ، در دوران فوق الذکر دچار تغییرات و اصلاحات شده اند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل