نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دفاتر اداری مجلل در کانتینرهای حمل بار

شرکت دانمارکی Arcgency با تقویت و از میان بردن نقاط ضعف کانتینر های حمل بار , آن ها را به اداره و محل کار شرکت های مختلف تبدیل کرده است. این کانتینرهای تقویت شده توانایی تحمل آب و هوای سرد منطقه اسکاندیناوی را داشته و زمانی که تصمیم به منتقل نمودن آن ها گرفته شود برچیدن آن ها به راحتی و ظرف مدت چند ساعت صورت می گیرد.

این کانتینر ها با مساحت حداکثر 660 متر مربع ،کاربری اداری پیدا کرده اند شامل 3 طبقه هستند و به راحتی قابلیت نصب در هر مکانی را دارند .گفتنی است برای یکسان سازی ظاهر آن ها , تمام کانتینر ها به رنگ خاکستری رنگ شده اند. هم اکنون نمونه ای از این کانتینر ها در شهر نردهاونن در زمینی نسبتا گران قیمت نصب شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای بسیار نزدیک به مکان دیگری منتقل می شود.

 فضای میانی این کانتینرها به عنوان مکانی برای قرار دادن میزها و محیط اصلی فضای اداری این مجموعه در نظر گرفته شده است و طبق طراحی های انجام شده از خود کانتینرها به عنوان اتاق جلسات , مکانی برای برگزاری ورک شاپ ها و حتی انبار استفاده می شود.

سازه اصلی این مجموعه که از خود کانتینرها تشکیل شده ظرف مدت دو روز در هر مکانی نصب می شود. بدنه این کانتینرها با استفاده از ساندویچ پنل پوشانده شده که به عنوان عایق رطوبتی هم به حساب می آیند , این ساندویچ پنل ها همانند پنجره ها , المان های سقف کاذب و پوشش کف ها به صورت مستقیم به بدنه کانتینر پیچ می شوند. سیستم آب رسانی , الکتریکی و گرمایشی این مجموعه بدون اینکه در داخل دیوار ها مخفی شود کاملا واضح بوده و همین امر باعث سرعت بیشتر در نصب و برچیدن این کانتینر ها می شود.

تنها نکته منفی استفاده از این کانتینر ها عایق نبودن آن ها بویژه در مناطق معتدل است که شرکت Arcgency  با استفاده از پشم سنگ در درون ساندویچ پنل ها و پنجره های 3 جداره مقداری از اثرات منفی این مشکلات را کاسته است. به گفته شرکتی در شهر نردهاونن  که هم اکنون از این کانتینر ها به عنوان دفتر خود استفاده می کنند , برای گرم کردن این مجموعه در زمستان تنها استفاده از سیستم گرمایشی برای مدت زمانی کوتاه در طول روز کافی است و در تابستان ها هم باز گذاشتن پنجره ها برای خنک کردن فضای داخلی این مجموعه کفایت می کند.

لازم به ذکر است ساخت این مجموعه 3 طبقه که تا 90 درصد از اجزای آن امکان بازیافت دارند تنها 4 ماه طول کشیده و برای ساختن هر متر مربع آن تنها چیزی نزدیک به 3 میلیون تومان هزینه لازم است , گفتنی است در صورت استفاده کردن از سایر سیستم ها و مصالح ساختمانی این هزینه حدودا 3 برابر می شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل