کپسول فضایی استارلاینر پرتاب می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، بویینگ آماده است ماه آینده (مارس) نخستین کپسول فضایی خود را به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کند.قرار است کپسول CST-۱۰۰ Starliner بویینگ نخستین پرواز خود را بدون فضانوردان انجام دهد. کپسول مذکور به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود و پس از آنکه به طور رباتیک در کنار آزمایشگاه فضایی پهلو گرفت، به وسیله یک چتر نجات در ایالت تگزاس فرود می آید.

در همین راستا «ماری بث دیویس» سخنگوی بوئینگ در این باره می گوید: اگر این پرواز طبق برنامه ریزی انجام شود، بوئینگ آماده است تا کپسول را در ماه آگوست برای نخستین بار همراه فضانوردان به آسمان پرتاب کند.

این ماموریت آزمایشی Orbital Flight Test نام دارد و از مقر فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا انجام می شود. کپسول مذکور همراه یک موشک Atlas V به فضا می رود.در ابتدا قرار بود پرواز در ۲۷ آگوست ۲۰۱۸ انجام شود اما به دلیل برخی مشکلات طی تست موتورهای کپسول، این ماموریت به تاخیر افتاد. هرچند «استارلاینر» تاکنون به فضا پرتاب نشده، اما آزمایش های فرود با چتر نجات را با موفقیت انجام داده است.

در سال ۲۰۱۱ میلادی بویینگ و اسپیس ایکس با ناسا قراردادی برای ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا امضا کردند. در همین راستا هر دو شرکت مشغول ساخت کپسول هایی برای این ماموریت هستند و قرار است پرواز های آزمایشی انجام دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا