نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فاضلاب، منبع جدید آنتی بیوتیک

اخیرا، مشاهده شده است که تیمارهای ضدعفونی کننده، می تواند باعث به وجود آمدن ترکیبات جدیدی در آب ها شود. مطالعه ای جدید نشان داده است که کلر زدن به فاضلاب می تواند آنتی بیوتیک ها را به اشکال جدیدی در بیاورد.

دوکسی سایکلینdoxycycline، یکی از آنتی بیوتیک های رایج است که در فاضلاب ها دیده می شود و بر روی محیط زیست تاثیر می گذارد. محققان کشف کردند که ضدعفونی کردن توسط کلر می تواند دوکسی سایکلین موجود در فاضلاب را به ترکیب آنتی بیوتیکی جدیدی تبدیل کند.  

تیمار فاضلاب ها برای از بین بردن مواد بیولوژیکی طراحی شده است اما نه تنها آنتی بیوتیک ها را از بین نمی برد بلکه می تواند آنتی بیوتیک قوی تری نسبت به دوکسی سایکیلین ایجاد کند. آنتی بیوتیک ها و داروها از طرق مختلفی می توانند وارد فاضلاب شوند. وقتی ما دارو می خوریم و آن را دفع می کنیم، تمام دارو جذب بدن نمی شود و به فاضلاب انتقال پیدا می کند. همچنین داروهایی که تاریخ انقضای آن ها گذشته است و همین طور پسماند های کارخانه های داروسازی وارد آب فاضلاب می شوند. آنتی بیوتیک های موجود در فاضلاب باعث می شوند تا باکتری ها فرصت لازم برای سازگاری با آن ها را داشته باشند و بعد از مدتی باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک بسیار خطرناکی به وجود بیایند.

نتایج به دست آمده از این مطالعات نشان دهنده لزوم تغییر در روش های ضدعفونی فاضلاب است.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/294661.php

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل