کشف تبر سنگی 3 هزار ساله در ویتنام

تیمی از باستان شناسان موسسه باستان شناسی ویتنام Vietnam Archaeology Institute که در حال پژوهش و انجام بررسی های میدانی و کاووش های باستان شناسانه در مناطقی از کوهستان ناک هان سون Ngu Hanh Son بودند ، موفق به کشف پنج تبر سنگی مربوط به دوران پیش از تاریخ شدند .

در همین زمینه هو تان توان Ho Tan Tuan اداره کننده مرکز مدیریت میراث فرهنگی منطقه دا نانگ Da Nang در گفتگو با ویتنام نیوز Vietnam News اعلام کرد : " به نظر می رسد این تبر های سنگی متعلق به دوران مربوط به فرهنگ سا هوین  Sa Huynh باشد . این کاووش های باستان شناسانه ، اطلاعات مفیدی به همراه جزئیات کافی درباره فرهنگ سا هوین و دوره نخستین فرهنگی چام Cham در این منطقه به پژوهشگران ارائه می کند . " این تبرها دارای قدمتی  در حدود 3 هزار سال هستند .

لازم به توضیح است که حفاری های پیشین انجام شده در این منطقه ، منجر به کشف تعدادی سکه ، سرامیک و قطعات پراکنده اشیا سنگی متعلق به فرهنگ های سا هوین  Sa Huynh و چام Cham شده بود . سکه های یافت شده در این منطقه به قرون هفتم و هشتم میلادی تعلق داشته و نشان دهنده وجود ارتباطات بازرگانی و تجاری بین مناطق مختلفی از کشور چین و این بخش از ویتنام است . این یافته ها در بازسازی و مطالعه فرهنگ قدیم کشور ویتنام و تاثیر و تاثرات تمدن های مجاور این سرزمین از جمله کشور چین بسیار مفید بوده و می تواند در مطالعه روابط تجارت باستانی در شرق آسیا مفید باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا