چای سبز از سرطان پروستات پیشگیری می کند

پژوهشگران و محققان سرطان شناسی در امریکا طی تحقیقات جدید خود دریافتند که ممکن است چای سبز به پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات در مردان کمک کند .

ناگی کومار (Nagi Kumar) سرپرست این تیم پژوهشی از مرکز سرطان موفیت (Moffitt Cancer Center) در ایالات متحده امریکا ترکیبات فعال موثر و ایمنی را در چای سبز شناسایی کردند که از ایجاد سرطان پرستات در مردان ، و به ویژه  افرادی که با توجه به عوامل ژنتیکی و شرایط بدنی بیشتر در خطر ابتلا به این سرطان هستند ، جلوگیری می کند .

این محققان اقدام به تهیه کپسول چای سبز بدون کافئین به نام پولیفنون ایی (Polyphenon E)   کردند که حاوی مخلوطی از مواد چای سبز به نام کاتچین (catechin) بوده است .

مطالعات و آزمایش های این تیم پژوهشی نشان می دهد که کاتچین (catechin) مانع از رشد سلول های سرطانی ، تحریک و تهاجم آنها شده و به تحریک مرگ سلول های سرطانی می پردازد .

این تیم پژوهشی در آزمایشی به مدت بیش از یک سال ، کپسول پولیفنون ایی (Polyphenon E) را به 49 مرد بیمار  دادند و 48 مرد دیگر شرکت کننده در ایم مطالعات نیز به مصرف قرص پلاسبو (Placebo) پرداختند و در نهایت اثرات درمانی آنها را با یکدیگر مقایسه کردند . لازم به ذکر است که داروی پلاسبو به داروهایی گفته می شود که هیچ اثر دارویی موثر نداشته و فقط برای تلقین و درمان صوری مصرف می شود .

محققان در بررسی این آزمایش دریافتند که افرادی که کپسول چای سبز یا همان پولیفنون ایی (Polyphenon E) را مصرف کرده اند ، سطح آنتی ژن ویژه بخش پروستاتشان به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است .

لازم به توضیح است ، آنتی ژن ویژه بخش پروستات یک نشانگر زیستی بوده که در ترکیب با دیگر عوامل خطر برای غربالگری بیماران مبتلا به سرطان پروسات مورد استفاده قرار می گیرد و وجود سطح بالای این آنتی ژن نشان دهنده خطر بالای ابتلا به سرطان پروستات است .

بر اساس گزارش پژوهشگران ، ترکیب های موجود در چای سبز همچنین باعث جلوگیری و کاهش رشد تومور در مدل های حیوانی شده است .

لازم به توضیح است که بیست درصد از چای سبز جهان در کشورهای آسیایی مصرف می شود و بررسی ها نشان داده که میزان مرگ و میر مردان به علت سرطان پروستات در این قاره نسبت به سطح جهانی در پایین ترین حد خود قرار دارد .

این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تحقیقات پیشگری از سرطان (Cancer Prevention Research) به چاپ رسیده و قابل دسترس است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا