نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

۱۰ درصد زوج‌های ایرانی مشکل ناباروری دارند

به گزارش سیناپرس، عبدالحسین شاهوردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز درمان ناباروری در کشور توسط مجموعه جهاددانشگاهی، وزارت بهداشت و درمان و بخش خصوصی فعال است و در زمینه درمان ناباروری به مردم خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌هایی که در علوم مربوط به نازایی و ناباروری توسط محققان، پژوهشگران و پزشکان داخلی به وجود آمده، امروزه مشکل۷۰ تا ۸۰ درصد از زوج‌های نابارور قابل حل است.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما جایگاه و موقعیت بسیار بالایی در حوزه درمان ناباروری پیدا کرده، تصریح کرد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از این گروه نابارور، با تکنیک‌های مختلف و درمان‌هایی که با صلاح‌دید پزشکان مربوط صورت می‌گیرد، توانسته‌اند پاسخ مثبت گرفته و مشکل ناباروری خود را حل کنند.

شاهوردی اظهار کرد: ناباروری یکی از موضوعات روز و مورد نیاز کشور است، خوشبختانه کشور ما به موقع به این مبحث ورود کرد و در حال حاضر هم به جایگاه خوبی دست یافته‌ایم. چراکه بیماران در سال ۱۳۶۰ مجبور بودند برای مداوا به خارج از کشور سفر کنند و در ایران فقط برخی خدمات تخصصی ارائه می‌شد و جنبه تحقیقاتی نداشت.

وی اضافه کرد: امروزه پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در زمینه ناباروری و سلول درمانی به توفیقات خوبی دست پیدا کرده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور با اشاره به آخرین فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در رویان، تصریح کرد: در زمینه سلول درمانی، کارهای تحقیقاتی در زمینه کارآزمایی بالینی شروع شده است که امیدواریم این تحقیقات به بار بنشیند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل