رونمائی از خودروی هیدروژنی هیوندای

شرکت هیوندای به‌تازگی خودروی پاک و بدون آلاینده خود را که رقیب خودروی مدل Kona EV که نیروی الکتریکی حرکت می‌کند، معرفی کرده است. این خودرو، بر پایه راهبرد سوخت هیدروژنی حرکت کرده در سال جدید میلادی با عنوان Nexo وارد بازار خواهد شد. این خودرو جایگزین خودروهای مدل توسکان (Tucson ) کمپانی هیوندای می‌شود که با سوخت سلولی حرکت می‌کند.

نتایج آزمایش جاده‌ای و شهری این خودرو نشان می‌دهد که شما یک تجربه رانندگی خوشایند، آرام و راحت و با کیفیت داخلی و فن‌آوری قوی را خواهید داشت و تنها مشکل پیش رو این است که محدوده سوخت‌رسانی هیدروژنی و ایستگاه‌های تأمین سوخت برای Hyundai Nexo و سایر خودروهای با سوخت مشابه، محدود به برخی از مناطق ایالات‌متحده، به‌ویژه سانفرانسیسکو و جنوب کالیفرنیا، خواهد بود.

نویسنده وب‌سایت autoblog به‌تازگی فرصت آزمایش این خودرو را داشته و این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که نخستین نمونه Nexo اخیراً در کالیفرنیا به مشتری تحویل داده‌شده است. آزمایش این خودرو در گاراژ عمومی کالیفرنیا انجام شد.

اولین مشتری Hyundai Nexo که این خودرو را تحویل گرفته است، تاد هوچارد (Todd Hochrad)، ساکن ونتورا است. وی یک دانشمند بازنشسته محسوب می‌شود که در حوزه برق و الکتریسیته فعالیت می‌کرده و اعتقاد دارد که داشتن وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی و موتورهایی که با انرژی الکتریسیته و باتری حرکت می‌کنند، متعلق به گذشته هستند. در حال حاضر وی قادر خواهد بود از رانندگی با خودروئی که هیچ آلاینده جوی تولید نمی‌کند، لذت برده و همچنین به‌راحتی می‌تواند در ایستگاه‌های سوخت‌رسانی هیدروژن، به‌سرعت سوخت خودروی خود را تأمین کند.

قیمت Hyundai Nexo در کالیفرنیا، ۵۸ هزار و ۳۰۰ دلار اعلام‌شده و همچنین امکان خرید اقساطی این خودرو در قسط‌های ۳۶ ماهه وجود دارد. این مدل هیوندای با سوخت هیدروژنی در دورنگ سفید و آبی عرضه‌شده و نمونه سفید آن گران‌تر است. بر اساس اعلام دولت آمریکا، Nexo واجد شرایط برای دریافت اعتبار مالیاتی ۵۰۰۰ دلار از ایالت کالیفرنیا است و همچنین مشتریان این خودرو از یک سال خدمات پس از فروش رایگان و سه سال سوخت رایگان برخوردار خواهند بود.

نتایج آزمایش جاده‌ای و شهری این خودرو نشان می‌دهد که شما یک تجربه رانندگی خوشایند، آرام و راحت، باکیفیت داخلی و فن‌آوری قوی را خواهید داشت و تنها مشکل پیش رو این است که محدوده سوخت‌رسانی هیدروژنی و ایستگاه‌های تأمین سوخت برای Hyundai Nexo و سایر خودروهای با سوخت مشابه، محدود به برخی از مناطق ایالات‌متحده، به‌ویژه سانفرانسیسکو و جنوب کالیفرنیا، خواهد بود.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: autoblog

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا